Söndag - Min bästa mammas dag!

Jag skulle fortfarande kunna slå mig själv i alla regnbågens
färger för att jag lämnade systemkameran hemma!!!
Förbannat, förbannat, förbannat!!!

Iaf.
I söndags var det mors dag!
Då tänkte jag och Jonas att vi skulle ta med mamma på
något kul, så vi åkte runt i Sverige lite :)


Vi åkte klockan 06.00 från Gunnarn - pigga och glada!


På vägen dit blev första stoppet i Vilhelmina på Statoil.
Jonas behövde lite energi, men burken var visst lite kall
så han tog på sig en arbetarhandske! :p haha

Vi körde över Dorotea och Ramsele dit - målet var Sundsvall,
men vi var tvugna att försöka villa bort mamma lite grann!

Vi stannade några gånger på vägen i några småbyar,
gick in på en mack och köpte lite tilltugg och lite sånt så vi inte
skulle bli för hungriga innan vi kom fram!
10 över 10 var vi framme!

Första stoppet var Max! :)
Sedan var det dax för IKEA! :D


Här står mamma och posar framför Elinas hylla som jag hade fått
en beställning av!


Där köpte jag -
En vardagsrumsmatta, en svart balkongmatta, en rund svart
badrumsmatta, köksredskap, "hängbar ihopfällbar sminkväska",
lite goddoftande ljus och lite annat smått och gott! :)
Sedan gick vi på det stora shoppingstället,
där handlade jag ingenting!

Men det hann bli dyrt ändå då vi for på Mediamarkt och Jonas
tvingade på mig en ny bilstereo för många pengar!
Fast det ångrar jag inte nu! En JVC!

Efter det tog vi raggen genom Sundsvall!
Åkte upp till utsikten där Hotellet är!




Mamma var väldigt fokuserad på att ta kort på allt fint!


Jonas tyckte det var tråkigt för han hade varit där någon gång förut,
så han fick stå och posa istället! :)


Fina mamma och bästaste bror framför staden! ♥


Sedan for vi och tittade på ett Muséum (!!), det är so not vad vi
brukar göra! hahaha!
Jonas tog dit oss för att Linda, hans ex hade en fotoutställning där!

Sedan begav vi oss närmare hemåt!
Vi åkte över Högakustenbron.


Sedan när klockan var 17.30 kom vi fram till där vi skulle äta
3-rätters middag en liten bit utanför Docksta i Skoved på campingen
där som Jonas bästa tjejkompis äger! :)
Jättemysigt och jättejättegod mat!
Har tyvärr inga bilder från det :(

Sedan var vi påväg hem!


Vi kom fram till Gunnarn kl 22 på kvällen!
Vi körde E4:an via Övik, Fredrika och sedan Lycksele till Gunnarn!
Vi hann på den dagen alltsa vara i 4 stycken län.
Västerbotten, jämtland, medelpad och ångermanland :)
Inte så ofta det händer!

Men kul hade vi, och det tror jag och hoppas att mamma hade också!
Världens bästa mamma ♥ och världens bästa bror!

Men jag skulle fortfarande kunna slå mig själv för att jag inte
tog med mig kamerajäveln! Hur kunde jag glömma den?! :( :(

Tack för en bra Söndag iaf! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för den roliga dagen mina allra bästaste barn!

Puss och kram

2010-06-04 @ 20:51:05

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0