Början av jordens undergång!

I Storuman händer det aldrig någonting,
och då menar jag verkligen Ingenting!
Men nu börjar jag lite smått tro på 2012 och jordens undergång!
Det är översvämning och torka i Storuman på samma gång :p

I Tärna hade det varit jordskalv och i Laisbäck sitter folk
fast och är avspärrade för att vägen flytit iväg hörde jag med! hehe

Iaf.
Kom nyss hem efter en lång och kulig promenad med Anubis.
Vi hittar alltid på nya äventyr och bus :) thihi

OBS!
Taget med en vanlig dålig digitalkamera.

Översvämning.
Allt detta har varit en parkering^^






Sen gick vi runt badsjön och upp på vallen mot Uman, som
för det mesta brukar vara djup och överfylld med vatten..
För er som inte vet är Uman ganska stor, och sträcker sig tyo 10 mil
ungefär tror jag :p har inte så stor koll!

Här står vi mitt i sjön i Storuman mellan vallen och hängbron:)

Sen fick vi för oss att rita ett stort hjärta.
Så vi vandrade runt på hela sjön för att hitta en pinne,
tillslut gav vi upp och ritade med fötterna istället ^^

Busigt..

Vi var ute och gick i typ 2 timmar:) Skönt!

Imorn visar jag det jag köpte i Lycksele! :)
Vi hade jättekuligt i stan idag! :)
 
Nu ska jag se tv och ta det lugnt ett litet tag, sen ska jag sussa! :)

Kramkram

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0