Kom tillbaka Nevim! R.I.P :,(

Dagen efter jag åkte utomlands så dog min råtta Nevim, helt utan förvarning.
Det är fortfarande jättejobbigt och det är därför jag inte bloggat sedan jag kom hem.
Jag fick inte säga hejdå, och det är det som är jobbigast.

Min pojkvän kom hem och skulle ge henne mat på Tisdagen,
då hade hon legat i sitt lilla hus och gett ifrån sig konstiga ljud,
ungefär som att hon hade betong i munnen och plågades.
Han hade suttit och strukit henne på huvudet under en hel timma, sedan
klarade han inte av det längre så han for ut och åt.
När han kom tillbaka hade hon slutat andas..

Visst om hjärtat slutar slå bara sådär.
Men hur länge hon hade legat och plågats kommer vi aldrig få veta.
Huvudsaken är att han satt där med henne och visade henne kärlek iaf.
Det känns bra för mig..

Nu tänker säkert vissa av er typ: Men det är bara en "jävla råtta".
Men en råtta är precis lika mycket värt som en katt eller en hund i mina ögon!
Det är ett djur med känslor och hjärna och en egen personlighet!









































Hon kom fram när man ropade hennes namn.
Hon busade med en och lekte kurragömma i soffan.
Hon trasslade in sig i mitt hår och låg och halvsov i nacken.
Hon satt och såg film med oss i soffan i flera timmar.
Hon älskade korv och skinka.
Hon har aldrig bajsat utanför buren.
Hon kissade bara när någon skrämde henne, annars aldrig.
Hon visade precis som en hund vilket humör hon var på, offtast busig.
Hon älskade att pussas.
Hon kunde sitta på axeln medan man lagade mat.
Hon brukade sitta på handfatet medan jag sminkade mig.
När hon var mindre ville hon följa vars jag än gick.
När jag duschade satt hon i duschen och plaskade i vattnet.

Hon hade en helt egen personlighet!
Hon var inte bara en "jävla råtta".
Jag tittar på buren som står kvar med jämna mellanrum och väntar på
att hon ska komma fram och titta ut genom gallret och vänta på att man
ska plocka upp henne eller ge henne mat!

Nevim kom till mig den 30 oktober 2008.
Hon blev inte ens 2 år gammal och jag saknar henne som fan :,(

Jag älskade Nevim och det kommer jag alltid göra ♥
22 september 2008 - 14 september 2010.


Kommentarer
Postat av: Marina BoF

Hon hade samma födelsedag som jag :)

Beklagar sorgen över din älskade råtta..

2010-10-04 @ 01:59:15

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0