Åter på NUS i Umeå - Dag 1

Idag 07.40 kom taxin för att hämta mig för ytterligare några dagar på NUS i Umeå för cellgiftsbehandling och antikroppsbehandling!
Hade tid 10.30 för spirometri, lungfunktionstest! Det tog ungefär en halvtimma! Kändes som en liten ökning från förra gången, så det kändes bra! 😊
Gick sedan upp på njurmedicin och fick lite mer information och tog lite prover och checkade medicinlistan och lite grejer med söta Ulrika som hade "paxat" att fortsätta att ha mig! Skönt att få ha samma underläkare hela tiden nu när vi börjar lära känna varandra, särskillt hon mig då! Dessutom är hon en riktigt skön brud! Kul tjej verkligen! 😊
 
Var bara inbokad sedan på en lungröntgen 13.30, så ingen behandling skulle påbörjas idag, så därför får jag bo på patienthotell Björken inatt! 😊 Åt lite mat och sedan fick jag gå och checka in innan röntgen och sen var jag fri för dagen!
Min arbetskollega Elisabeth hade skrivit och sagt att hon var i stan, så jag åkte in och vi satte oss och fikade både en kaka och en glass och bara surrade från 15 ungefär tills vid efter 17 innan hon skulle börja bege sig! Så trevligt! ❤ Fint väder hade vi också, lite väl varmt för mig som varken är van och dessutom går på behandlingar som gör att jag svettas som en klimakteriekossa! Haha! Men skönt ändå! Tack för dagen❤
När hon hade farit kom "avbytarna" Ida och Vicky vid 18 ungefär och träffade upp mig på stan!😊 Vilken tajming att båda brudarna var lediga och ville hänga lite! Vi gick på Eastern Palace och åt buffé (jag åt mest sushi😜) och pratade ända tills klockan blev stängning där vid 20.30! Sedan åkte jag tillbaka till hotellet! Tack för en trevlig kväll snyggingar! ❤
Imorgon ska jag vara på provtagning klockan 08.00! Hoppas och håller alla tummar och tår att piccen i armen funkar! I lördags gick nämligen förbandet upp och massa luft och bakterier åkte in och vätska kom ut vid instickningen så jag var tvungen att fara och lägga om den i Storuman på eftermiddagen.
Nu i måndags då jag skulle ta prover i Storuman så funkade den att spola igenom, men de fick knappt något backflöde på den alls och fick sticka mig i andra armen. Jag har ju den inopereradade av en anledning, för att jag har stor infektionsrisk och väldigt känsliga och lättspruckna och inflammerade kärl pga alla sjukdomar. Om den i armen inte skulle funka imorgon skulle det betyda att behandlingarna blir knepigare att utföra, så håll tummarna åt mig att den bara "låg fel" just i måndags!
 
Godnatt på er! ❤

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0