Mina misstänkta sjukdomar.

Hur länge utredningen på alla eventuella sjukdomar kommer pågå vet man inte än då flera av sjukdomarna kan ta år att fastställa.
 
Här kommer i alla fall alla sjukdomar som jag misstänks ha just nu, alltså det jag utreds för.
 
1. Okänd - Min egna sjukdom?
2. IgG4-Syndromet
 
Reumatologiska Sjukdomar (Systemsjukdomar/autoimmuna sjukdomar)
3. Reumatoid Artrit (RA)
4. Systemisk Lupus Erythematosus (SLE)
5. Systemisk Skleros (SSc)
6. Mixed Connective Tissue Disease (MCTD)
7. Primärt Sjögrens Syndrom (SS)
8. Medikamentell Lupus
9. Dermatomyosit (DM)
10. Polymyosit (PM)
11. Kongenitalt Hjärtblock
12. HUVS-Syndrom (Hypokomplementärt Urtikariellt Vaskulistiskt Syndrom)
 
Leversjukdomar
13. Autoimmun Hepatit (AIH)
14. LKM-Syndrom (Lever/njurmikrosom typ 1-antikroppar)
15. Primär Biliär Cirrhos (PBC)
 
Vaskulit och Njursjukdomar
16. Goodpasture's Syndrom
17. Wegeners Granulomatos/Granulomatös Polyangiit (GPA)
18. Allergisk Granulomatos (Churg-Strauss Syndrom)
19. Mikroskopisk Polyangiit (MPO)
20. Henoch-Schönleins Purpura/IgA-Vaskulit (HSP)
21. Anti-Glomerulär Basalmembrans Sjukdom (Anti-GMB)
 
Glutenintolerans
22. Celiaki
 
Bindvävssjukdomar
23. Glomerulonefrit
24. SLE (SLE-Nefrit)
 
25. Restless Legs Syndrome (RLS)
Detta är faktiskt den enda sjukdomen som är säkert att jag har.
Nu var det ju ett tag sedan jag skrev, har mest försökt att vila och ta det lugnt på min första riktiga vecka hemma sedan allt hände!
 
Imorgon bär det av till Umeå NUS igen för ett läkarbesök med Emöke. Hoppas på att de har kommit fram till något mer och att listan har blivit lite mindre, vet inte riktigt vad som är planerat förutom det!
 
Ha det bra så länge! :)
Kram

Kommentarer
Postat av: hannah

huvva, de va ingen kort lista :(( tur du är en hjälte!

2013-08-20 @ 07:56:58
URL: http://www.radikaltanke.blogg.se

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0