Händelserika dagar!

Mycket har hänt sedan i fredags!
- Hemgång efter ytterligare 18 dygn på sjukhus
- Flytt och utstädning av lägenheten i Storuman
- Svåra kramper & sjukhusbesök
- Blivit sambo med min bror på "ranchen"!❤
- Åter igen i Umeå för dos 3/4 av MabTherabehandlingen
 
I fredags var det då som sagt dags för planerad hemgång! Fick bara sova 2 timmar under natten så jag kände mig inte alls pigg, men levde på att jag skulle få åka hem under dagen! 😊
Vid 05.30 var "sista" kontrollen och sen kunde jag inte sova då jag visste att det skulle tas prover vid 07 och vid 08 skulle jag träffa upp massa folk för planering av tider på onsdagen och börja gå igenom all ny medicin så jag skulle ha koll! Många avdelningar och människor som ska vara med och fixa för att jag skulle få komma hem ordentligt med all rätt information och medicinlistor osv!
 
Jag fick min sista morgonmedicin och packade och var i princip klar för att få åka hem redan vid 9 på morgonen, sedan väntade jag mest på att få veta något. Att allt skulle vara klart så jag fick åka hem 😊 Åt min sista lunch och tog farväl av rummet och "utsikten"!
Fick en ny cool spruta (Eprex) som jag ska börja ta också, en gång i veckan på fredagar. Injektion för att behandla min symtomatiska blodbrist (anemi) som orsakas av min njursjukdom. När man tryckt så att allt är inne så drar den ut sig ur huden och "säkrar" sig själv! Häftigt tyckte jag! 👍
Vid klockan 12 var läkemedelslistan färdigställd och det blev snabba ryck att gå ner på Apoteket för att hämta ut allting! En hel jäkla papperkasse med nya mediciner! Tur att jag har rätt bra koll ändå efter att ha legat inne så länge, annars hade det varit jobbigare! Vid 13 klippte dom banden innan taxin kom för att hämta mig och hela kärran med grejer!
Klippte banden och bandet bokstavligt talat! Massa folk kom in för att säga hejdå och hoppades på att vi inte skulle behöva ses igen annat än då jag ska på behandlingar och uppföljning!
Klockan 13.15 kom taxin och hämtade mig och vid 17 var jag framme i Storuman vid lägenheten där mamma, Jonas & Ronny mötte mig vid dörren! 😊 Mamma hade lagat taccos så det blev värsta familjemiddagen! ❤ Mys! Dom var kvar till halv 7 ungefär!
Vid 20 kom Monika förbi ❤❤❤
Vi pratade massor och jag fick såå fina presenter som var från hon & Wim! ❤ Alldeles tårögd blev jag! Sötaste kortet också!
Ett jättefint armband, har aldrig fått ett armband av någon faktiskt! Så fint!! 3 små smycken som man kan sätta fast lite där man vill och ett halsband med en stor kamera på! ❤ Jag tror jag ska göra örhängen av kameran och glassen och hänga Johannagrejen på en silverkedja!😊👍
Tack bästa ni!! Armbandet tar jag minsann inte av mig!❤
 
Natten var däremot ingen rolig första vilonatt hemma i lägenheten 😢 Vaknar 2 timmar (01.52) efter jag lagt mig av att båda knäna krampar igen! Precis som det gjorde en natt på lasarettet. Jag tog Alvedon och hade kvar en liten burk med lite smärtstillande salva som jag fick natten på sjukan. Smorde in och väntade och väntade på att det skulle bli bättre och att alvedonen skulle hjälpa. Men det blev bara värre och värre, benen krampade ihop så det kändes som att knäna skulle brytas itu. Kunde inte ligga ner, bäst var att gå eller att sitta på soffan. Men jag kunde knappt gå heller för att knäna inte bar mig, så jag stapplade och haltade mig fram en stund runt runt i lägenheten - stretchade ut, drog ihop - stretchade ut - gick runt runt - masserade och tryckte och vred och värmde riskudden i micron varje vända för att det inte skulle stelna åt totalt! Helst hade jag velat ha den kokande riskudden inlindade runt båda knänen samtidigt som jag gick och som jag masserade och tryckte, men problemet var då att jag bara har en riskudde som är till för nacken och jag hade bara två händer också, så det vara bara att göra om hela proceduren igen och igen och ja, hur länge då egentligen undrade jag? Jo, hela natten.. När klockan slog 06 och visste att mamma nog hade klivit upp så gick det inte att bita ihop längre. Paniken och tårarna kom vid "hej". Om en kämpe betyder att man lyckas bita ihop och ta det lugnt ända tills sin mamma kliver upp och man får gråta som ett litet barn, då är jag nog det..
Min mamma är helt enkelt bäst i världen och fick mig på bättre humör ganska snabbt även fast jag kände mig som en blöt liten pöl på golvet gjord av stora krokodiltårar! Åtminstone så glad jag kunde vara efter sammanlagt 4 timmars sömn på 2 dygn!
 
Hon letade i alla fall åt numret till Njurmedicin där jag legat sista 18 dygnen så jag ringde och frågade vad jag skulle göra då de hade glömt att skriva ut ett recept åt mig, mina "myrkrypspiller", Sifrol! Fick prata med läkaren och han skrev ut dom och Voltaren Gel som hade tyckte jag skulle börja smörja med på onda leder 2 gånger dagligen. 
 
Efter det var klockan redan 07 så då var det lika bra att vara vaken när det ändå inte gick att få hjälp förrän Apoteket öppnade och kramperna fortfarande inte slutade! Så jag satte mig i soffan, med riskudden på benen, en daim, dricka och Candy Crush på paddan och tyckte synd om mig själv.
Började googla efter akupressurpunkter och tryckte och masserade knäna i brist på annat. Då började det sakta avta där just före 08 när morgonmedicinerna skulle tas så efter det fick jag slumra till i drygt 20 minuter innan klockan ringde klockan 09 för att börja göra mig i ordning!
10.30 kom mamma, Jonas & Ronny för att vi hade planerat att fara till marknaden i Tärna! Jonas gav mig en jättesöt Patrikmössa när dom kom! 😃
Rullstolen packades och vi rullade iväg! Gick igenom marknaden en gång bara! Jag hittade mig 2 nya kjolar och mamma fick en sen 50-årspresent av oss! En alpackakofta, det är verkligen mammas favoritplagg så hon blev jätteglad! 😊 Efter vi hade gått klart åkte vi in till Hemavan för att äta lunch på Köpcentrumet dom byggt. Snålt med butiker tyckte jag, och konstigt byggt, men dom hade i alla fall en god räkmacka som jag och mamma delade på! 😊
Vi skulle åka och fika också men då var stället vi skulle på inte öppet så då for vi på Statoil i Tärna och köpte lite gott för hemresan! Stannade på frasses i Storuman och åt också så jag var hemma vid 18 ungefär!
 
Var sjukt trött men kunde inte gå och lägga mig så jag gick över till Monika och Wim en stund tills klockan var efter 22 ungefär, smorde knäna med Voltaren och tog en myrkrypstablett och Alvedon. Somnade efter 23 och vaknade upp 00.43 med kramper igen.. Ännu värre än natten innan dessutom.. Sov ingenting mer.. Klockan 10 kom Mamma, Ronny & Jonas för att börja bära ut möbler och packa ner i lådor. Inte ens 7 timmar på över 3 dygn hade jag nu sovit och då skulle jag flytta dessutom! Tur att jag har världens bästa familj. Jag låg mest på golvet och pekade lite, kunde knappt gå den dagen.
 
Lägenheten före flytt!
Tillslut gick det inte längre så jag fick åka på sjukan för att få medicin mot alla kramper!
Låg där från 12-15 ungefär innan det mesta hade gått över!
Mamma hämtade mig med en förrvirrad katt i bilen och sedan åkte vi mot Gunnarn! Där var grabbarna redan i full fart med att bära grejor på rätt ställe och sedan fixade vi till i mitt rum så det i alla fall skulle gå att sova! Första invigningsnatten för mig och Navi på "Ranchen" hos bästa bror som gör plats åt mig i hans hem ❤ Mysigt värre tycker jag, älskar tapeterna! ❤ 
Tydligen så gjorde ranchluften susen, för första gången på flera veckor sov jag hela 7 timmar!! Så skönt, Navi sov bredvid mig hela natten, vågade sig inte från sängen, fjantsötkisse ❤
 
Mamma, moster Marie och Ronny hade åkt till lägenheten ganska tidigt imorse och fortsatt att packa ner grejer så jag fick vara hemma och vila tills första bilen var full så Ronny kom och lastade av och hämtade mig där vid 11 så jag skulle följa med och fixa sista med kontraktet och betalning av de som köpte lägenheten!
 
Vid 16.00 på måndag var allt ute ur lägenheten! Snabba ryck då man har så duktig familj som ställer upp i vått och torrt och sliter som djur för att hjälpa till! ❤❤❤
Klockan 17 var vi hemma i Gunnarn och hade köpt med oss mat från Storuman som vi kunde värma för att sen åka och lasta av sista grejerna i huset!
 
Fick världens supersötaste inflyttningspresent & välkommen hem present av mamma också! ❤
Jag hann dessutom packa upp alla kläder i mitt rum i garderoben innan jag och Jonas skulle se film innan läggdags! 😊
Idag, tisdag, skulle sista städningen i lägenheten göras färdigt, så "städpatrullen" mamma, Marie och mormor skulle få färdigt allt idag!
Bästaste och finaste städpatrullen någonsin❤
Jag hade tid för provtagning 08.30 i Storuman så klockan skulle ringa vid 06.30 imorse. La mig vid 1 och vaknade vid 05.30 av att Navi var grejade i massa lådor, sedan kunde jag inte somna om! Så jag hann greja lite med en låda på morgonen innan de kom vid 07.40 ungefär! 😊
 
Efter provtagningen var Monika vaken och skulle inte börja förrän vid 14, så vi passade på att åka på hembygdsgården och fika lite våfflor till lunch! ❤
När vi nästan var klara hade städpatrullen gjort klart och det var bara mamma kvar som väntade på att vi skulle ha lunchat färdigt så vi skulle åka hem! Så då passade vi på att åka på ett annat fikaställe och möta upp mamma så hon också fick sig lite fika för allt slit! 😊
Mysigt!❤👍
Sen vid 13.30 åkte jag och mamma hem och hon hjälpte mig packa för att åka till Umeå då jag har undersökningar och cellgiftsbehandling imorgon. Klockan 18.20 gick bussen från Gunnarn till Umeå, så klockan 21.30 var jag framme på Universitetssjukhuset där Jens och Cissi kom och hämtade mig!
Nu ligger jag i Cissis lägenhet i hennes säng medan hon jobbar natt och ska försöka somna för en lång dag imorgon med läkarbesök, lungröntgen, lungfunktionstest och MabThera dos 3!
 
Tack till Cissi och Jens som lånar ut lägenhet och dessutom hämtar och hjälper mig ❤
Godnatt! ❤

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0