Det händer ..

Det är fredagen den 13:e idag. En dag då i princip allt kan hända.
Det som inte redan är snett, blir förmodligen snett.
Ja, det var ungefär så jag tänkte då jag vaknade i morse och insåg. Att det är fredagen den 13:e idag!!
En dag då allt kan hända. En dag då man inte vet varken in eller ut.

Vad skulle hända? Skulle hela min dag bli förstörd?
Skulle det första som händer vara att jag skulle ramla ner för hela trappen och bryta benet? Vad skulle jag göra? Det var det jag tänkte då jag började närma mig trappan. Skulle jag ens försöka gå ner, eller skulle jag låta det vara, och gå och lägga mig igen, bara för att vara säker på att inget skulle hända?
Fast då tänkte jag till.. Egentligen så har inget hänt mig på den här dagen förut.
Men eftersom det inte har gjort det hade jag inga som helst tvivel på att just IDAG, skulle olyckan komma fram.. därför blev jag nyfiken, och klev upp som vanligt.

Dagen började faktiskt förvånansvärt bra, precis som en vanlig dag.
Jag klev upp, klädde på mig, stötte tån ut från sovrummet och svor ilsket för mig själv medan jag hoppade runt på ett ben på övervåningen och ville bara skrika! Det är förstås då det händer, precis då man är så där morgontrött och lite arg för att väckarklockan inte kunde ringa 10 minuter senare, som man slår tårna så att man blir så arg och ledsen att man bara vill gå och lägga sig igen.. och tycka synd om sig själv..
Detta händer förstås mig varje morgon, och flera gånger per dag, att jag slår antingen skallen eller tårna, så bet jag ihop och försökte igen. eftersom det inte var något ovanligt.
Min skalle och mina tår, är inte mina bästa vänner.. Det vill jag påpeka..
Det är bara att ta nya tag och försöka igen. Den här gången gick det bättre. Jag tog mig ner för trappan oskadd, men fortfarande lite arg och ledsen för att tårna kändes stor som potatisar.
...
Nu är det kväll, och inget dåligt har hänt, förutom några bulor i huvudet och skadade tår..
Men jag förstår inte? Hur kan det vara så? Vad är det för fel på världen? Varför gick allt bra idag?
Är det idag, den dagen som ska innehålla otur, som jag har tur? Jag tror jag blir arg!
Varje dag, skämmer jag ut mig, klantar mig eller gör illa mig, men idag, INGET? Vad är det här för lurendrejerier?
DO'H!
Eh.. Mojsihrojsifilibomhaat, säger jag :)
Det händer..

Jag har väntat på rätt tillfälle länge nu, att göra en blogg.
Men tiden har inte känts rätt, förän idag. Fredagen den 13:e, då allt kan hända.
Kommer min blogg bli en katastrof? det återstår att se :)
Fortsättning följer..

Jag kom just på, att jag saknar Pettson idag :) hihi
...
du är söt..


Kommentarer
Postat av: Sara

pitruskisaltåbumbum! Som du sa, att du slår tårna är inget ovanligt.. Du skulle inte vara du utan blåslagna tår. Jag kommer på söndag, då tänker vi vara med varandra! Nu måste du läsa min blogg med, fast jag har inte hunnit skriva idag. Kolifink kolifink!

2008-06-13 @ 21:20:09
URL: http://sarapettson.blogg.se/

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0