Vad är det som händer ..

I helgen är det Storumandagarna.:)
Tagga supa, knulla och åka.. hm.. radiobil (?) HAHAHA ;)
Det blir nog en mycket rolig helg hoppas vi på.
____________________________________________________________________

För någon dag sedan när jag satt för mig själv och sydde, hörde jag tyst bredvid mig:

"Vi har bara varandra, vi har baara varandra, vi har . . ."

Jag skrek till min moster (det var hon som sjöng).
- Va fan sjunger du Dileva för?

"Jag vet inte! Aah vad håller jag på med!!
Jag huttrar bara när jag tänker på att jag faktiskt sjöng den! Vad är det här.."
_____________________________________________________________________

Idag satt jag som vanligt och sydde, när jag kom på mig själv.. Att jag satt och sjöng på den där jävla Dileva låten!!
Jag sa detta till min moster, och hon sa: "- Du vet den där Dileva litar inte jag på, han är säkert här med sina andar och går runt och stör oss!"

Hahaha.. det var roligt faktiskt.

Idag var det en liten skata som var och hoppade runt utanför, den var liten och kunde inte flyga.
Jag satt och tittade på den ett tag, och plötsligt så kom det ett gäng med trastar som började dyka på den stackars lilla skatan och picka den på huvudet! Jag skrek till och frågade mamma varför dom gjorde så!
Vad hade den gjort dom?

Mamma sa då en bra sak som var värt att tänka på.

Mamma:
"Det är nog för att skator som kan flyga tar trastarnas ägg och därför ville dom ge igen på den."
Jag:
"Men den kan ju inte ens flyga?"
Mamma:
"Om du tänker såhär: det är ungefär som att vissa inte gillar negrer, för att de kanske har stött på en neger som inte varit snäll, även fast inte alla är dumma så ser de likadan ut, och därför drar man alla över samma kam."

Mycket sant tycker jag..
Mamma säger många roliga saker..

Mamma onykter med väninna ute i skogen för att cirka för 25 år sedan..

"Titta vad är det där för vitt?"

"Jag tror att det är en hink!"

"Men den rör ju på sig?"

Sedan kom dom på att det faktiskt ingen var någon hink, nej nej..
Det var en vit rumpa som rörde sig upp och ner i skogen..
Stackars människor som är tvungen att pippa ut i skogen med massa mygg, tänkte dom då och gick någon annan stans för att pinka..

En mammas privilegium - att vara galen.
_____________________________________________________________________

Dessutom så såg jag tamme VÄRLDENS sötaste lastbilschaufför idag som kom och lämnade lite tyg..
Han var några månader över 18 år, och det var en vacker syn... mm mm mm;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag säger som Dileva sa - Frukta inte, ät frukt! Han är fan inte frisk i huvudet. Unga lastbilschaufförer kan faktiskt vara rätt söta ;) Men Gud tar priset, trots att han inte är lastbilschaffis.

2008-06-26 @ 19:42:05
URL: http://sarapettson.blogg.se/
Postat av: Anonym

han som gav dej biljetterna???????????

2008-06-29 @ 09:53:25

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0