Ibland undrar man ..

Vad folk tänker egentligen?

Bara för att jag jobbar på en mack behöver jag inte veta
precis hur långt det är överallt.
Visst att jag borde veta hur långt det är till lycksele, umeå,
tärna/hemavan och vilhelmina.
Men typ ställen jag aldrig hört talas om långt långt upp i norrland eller hur lång
tid det tar att köra till någon liten by i Danmark
Tror de att jag ska veta det, bara för att jag jobbar på en mack?
Nej nej, det är lite svårt faktiskt :p

När man då säger att man inte vet så blir de irriterade och säger att
de tycker att man borde veta sånt och går ut och muttrar.
Likadant med hur många grader det är överallt!
Hur ska jag veta det? :p

Dessutom, så är det inte jag som gör reglerna på detta ställe!
- Det är inte mitt fel att alla norrskar tycker att vårat kaffe är dyrt.
   det är inte jag som satt priset.
- Visst, jag är inte så duktig på lampor, rätt olja till en viss skoter,
   eller massa olika saker till bilen, det tar tid.

  men jag hittar det alltid tillslut. Ha tålamod!
- Sen tror folk som inte kommer härifrån att man ska veta precis
   vad varenda vara i hela butiken kostar.
  
det fattar väl vem som helst, att det faktiskt inte går eftersom man
   ofta ändrar priser och har kampanjer och saker hela tiden!

Man måste nog vara en superhjälte för att kunna jobba på mackar som denna.

Hmm, Superhjälte..
Japp, det får bli mitt nästa yrke.
_______________________________________________________________

Igår fyllde min mormor 70 år, så grattis till dig mormor!:)
- Idag ska jag och älsk hem till Gunnarn för att äta middag.
   Mormor lagar :D Mumsigt. Jag kör hem :)
   Så nu får Morgan träffa hela familjen :)
Igår var vi i backen hela dagen med skolan!
- Jag och giny åkte bräda hela dagen! Ett litet tag med älsk med.
Igår kom min älskade broder upp med sin bil
- Sedan fick jag ha den för mig själv hela kvällen efter jag hade skjutsat
hem honom till Gunnarn :) Raggade lite i Storuman med Mowgli :)
Idag har jag klivit upp tidigt och kört bil till jobbet för första gången.
- Öppnat Bilisten.. trött. Bakat kakor.
_______________________________________________________________
Pusskram

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0