Dag två! :) ..

Hej hopp!
Imorse var bussen sen så fick vi springa som galningar från
tunnelbanan för att hinna.
Sen var det prov. Det gick helt okej :) Max tre fel tror jag att jag fick.

Efter det gick Palle igenom fruktskärning av olika frukter,
och hur man sätter de på drinkarna på bästa sätt.

Sen blev vi uppdelade i tre grupper som skulle rotera i tre stationer.

1:a stationen vi hade var Free Pour med Jesper.
- Idag fick vi gå vidare med svårare kombinationer,
enhandsgrepp med två flaskor.
Sen att man kanske skulle hälla 2 cl i ena handen och 4 i andra
och kunna räkna på rätt sätt då det blir rätt mått i varje glas.



2:a stationen var i stora baren med Palle.
- Där fick vi börja att blanda drinkarna vi hade på provet idag.
Det var sjukt läskigt och man blev så förvirrad så man glömde vad det var i dom:p
Men tillslut så gick det bättre.
Vi började med två och två drinkar, tillslut var vi uppe på 4 samtidigt :D
Det var tokroligt med väldigt svårt!





3:e stationen var lilla baren med Johannes.
- Där gjorde vi ungefär samma som andra stationen,
men ännu lite mer komplicerat.





Sedan skiftade vi mellan dom tre tills dagen var slut ;)
Emellan hade vi såklart lunch. Vi åt på Donken.

Fick fem nya drinkar som vi ska kunna tills imorn.

Tom Collins
4 cl Gin
8 cl Sourmix
Toppa med soda

Glas: Grogglas
Garnityr: Orange Flag
- Med is
Mixas

Tequila Sunrise
4 cl Tequila
8 cl Apelsinjuice
2 cl Grenadin

Glas: Grogglas
- Med is
Byggd

White Russian
2 cl Vodka
2 cl Kahlua
10 Mjölk

Glas: Grogglas
- Med is
Byggd

Harvey Wallbanger (hahaha!)
2 cl Vodka
10 cl Apelsinjuice
Float 2 cl Galliano

Glas: Grogglas
- Med is
Byggd

Grasshopper
2 cl Grön Créme De Menthe
2 cl Vit Kakao Likör
6 cl Mjölk

Glas: Kylt Cocktailglas
- Utan is
Skakas

Dagens blandning av drinkar:
Black Russian
Cuba Libre
Seabreeze
Screwdriver
Rusty Nails

Dagen har för övrigt gått väldigt fort och varit väldigt kul,
men intensivt :)
Efter tre dagar i Stockholm känner jag mig riktigt nöjd!
Jag och maja är duktiga!

Ikväll hade jag, Maja och Lovisa tänkt gå på bio och se 2012.
Men jag fick sån hemsk migrän direkt vi satt oss på tunnelbanan,
så jag tog migränmedicin, la mig och vaknade halv 8 :(

Sen har vi pluggat och gått på ok. Ska plugga lite till sen ska vi sova :)

Jag saknar morgan.
Pusspådig


Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0