Day one ..

I väntan på bussen..:)
Spända och glada.






haha, snygga och proffisionella bilder verkligen :p

Ja.. Hm..
När vi kom fram dit vi "skulle" vara runt 10 i 9 så var det mörkt
och dött där inne.. Vi väntade och väntade.
Sen kom en norsk tjej som hette Tonje och sa hej och frågade om
vi också skulle gå bartenderskolan. Så vi bekantade oss lite :)
Sen väntade vi, klockan blev 5 över 9 då kom en kille från andra sidan
gatan som också skulle gå utbildningen..
Klockan blev 10 över och 20 över, och vi mer irriterade och började
tro att vi hade blivit lurade.
Inget nummer gick att ringa eller nånting.
Emma sprang på 7eleven medan vi stod kvar,
sedan kom hon och sa att vi skulle på någon helt annat gata.
Birgerjarlsgatan på en pub som heter BLUE MOON.
Vi sprang dit och letade oss ner, där satt ungefär 30 pers.
Piinsaaamt...
Ledarna sa högt hej och frågade vad vi hade för anledning till
att komma för sent första dagen. Dom lät som hitler ungefär.
Vi visade honom mailet alla vi 4 hade fått där det stod:

2009-11-16 samlas vi kl. 9.00 på NYPE, Norrlandsgatan 23 vid Stureplan, ett stenkast från T-banestation Östermalmstorg.

Dom skrattade bort det och bad oss att sätta oss :/
Hur kan dom skicka fel? idioter.. :o

Aja, dom pratade lite om sig själv, sen fick vi en liten rundvandring.
Det var fett med nice där inne, sjukt snyggt! :)
Sen delades vi upp i två grupper,
jag och majsan kom i samma grupp :D
(vågade dock inte ta kort på första dagen)

Den första stationen var Pouring/Free Pouring :)
Man kan inte fatta att det verkligen var så svårt att bara hälla som dom ville :p
Men tillslut så. Vi fick lära oss att räkna så vi fick exakta mått.
Som 2cl, 4cl och 6cl :)
Det var kul och blött :p

Det värsta var att en av ledarna frågade hur lång jag var,
sen fick jag gå bakom bardisken och ta två flaskor i varsin hand
och hälla i ett glas (så dom skulle se om jag nådde upp?! :s)
När alla såg på..
Vi hade dessutom inte fått göra med två flaskor än så jag blev rätt nervös.
Men jag fixade det bättre med två flaskor än med en.

Men vad skulle dom gjort om jag inte hade nått upp? :S..
Kastat ut mig?!
Skönt att jag faktiskt fixade det perfekt :)

Nästa station fick vi lära oss alla tillbehör som,
glas, färgkoder, hur mixern och bländern fungerade osv..
Sen visade han hur det kunde se ut med lite flaring:)

Fick ingen lunch, men vi fick sluta 1 iaf:)

Dåliga bilder men man ser ju lite iaf.

27 år.
Välvårdad klädsel.






Har inte hunnit ta kort på själva barerna,
jag gick då jag tog bilderna så det förklarar kvallan :p

Slut på dagen..
Vi hittade en till vän också som jag fångade på bild:)
Lovisa från Skellefteå :)


Innan vi gick fick vi veta att vi skulle göra ett "litet" prov..
Jo tjena..
Ikväll har jag och maja suttit från halv 5 till kvart över 8,
ändå känns det inte riktigt säkert än..
Det var ju inte bara lite saker..:/
Men vi hoppas på det bästa imorn :)

Såhär tycker vi om provet..

frillorna efter regndagen :o haha

Halv 9 gick vi ut och gick runt i fruängen, vi var ute till
halv 10 :) Mysigt.


thihi..

Sen gick vi på ok så jag fick köpa en ben&jerrys! love.

Take care ♥

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0