Baka en kaka.

Idag bakade jag för första gången i mitt eget hem,
i mitt eget kök, i min egna ugn!

Kakan jag bakade heter seg daimkladdkaka i rutor
eller något sådant :)

Recept.
Ca 24 bitar.

200g Smör
200g Mörk Blockchoklad (jag valde ljus)
4 Ägg
2 ½ dl Strösocker
2 dl Vetemjöl
1 tsk Bakpulver
1 tsk Vaniljsocker
1 dl Daimkulor (jag tog krossad daim i påse, 1 påse och lite mer)

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Klä en långpanna/form, 20x30 cm, med bakplåtspapper.
3. Smält smöret och dra kastrullen åt sidan. Bryt ner chokladen
och låt den smälta.
4. Rör ihop ägg och socker.
5. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker för sig och rör ner i äggsmeten.
6. Rör också ner chokladsmöret.
7. Bred ut smeten i formen och strö över Daim.
8. Grädda mitt i ugnen i 200 grader cirka 15 minuter.
9. Kakan ska vara tugnt gungig.
10. Låt den svalna helt och skär i rutor eller trekanter.




Jag gjorde om receptet lite och den blev supergod! :)
Mumma!
Inte illa för att vara första gången :)

Imorn har jag långpass på jobbet. 13.30-22.15 helt själv.
Känns lite jobbigt när jag egentligen skulle vara ledig imorn..
Men men. Pengar behövs alltid.
Även fast man inte alltid vill jobba för dom.

Sussa sött.

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0