Mardrömmen för vi som jobbar inom handels..

Är tanter!
Idag kom det in en tant som letade efter semlor.
Jag sa snällt att jag kunde gå och göra åt henne,
så jag gick och gjorde två stycken.
När jag kom tillbaka ville hon ha två till, så jag gick igen
och gjorde två semlor till åt henne.
När jag då kom tillbaka och gav henne den sista förpackningen
slängde hon ur sig:

"Såhär lite grädde har jag aldrig sett på en semla förut!
Hade jag vetat det hade jag aldrig köpt dom!.." sen gick hon ut.

Istället för att vara så oförskämd hade det väl varit lättare att fråga snällt typ:
Skulle jag kunna få lite mer grädde på mina semlor?
Då hade jag svarat Javisst och direkt gått och gjort det med ett leende
på läpparna.. Men ibland verkar det vara svårt för folk att förstå att
man faktiskt kan vara snäll och be om något man är onöjd med
istället för att hugga direkt! :/
Det kan förstöra en hel dag, och det är precis vad den här tanten
har gjort med min dag.

Den är förstörd..
Tänk att en enda människa kan förstöra en hel dag för någon..
Dumma tant.. :(

Fick bli en snabb paint bild eftersom jag är på jobbet^^

Har iaf lunch nu, och den är snart slut, om 5 minuter.
Börjar 4 igen och jobbar till 22.15!

Vi hörs ikväll! :)

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0