Hejdå gamla, godmorgon nya!

Godmorgon!
Nu bor jag 205 steg närmare Bilisten än vad jag gjorde före:P haha
(Onödig fakta jag vet ;)

Inatt invigde jag nya lägenheten! :)
Morgan skulle komma i natt någon gång, men jag blev faktiskt
lite sur då jag vaknade vid 7 och såg att han inte låg bredvid mig,
men nu när jag vaknade 10 och klev upp så såg jag att han ligger
i vardagsrummet med en liten filt över sig på soffan! Haha!

Antingen har han provat lägga sig hos mig och jag har knuffat ut han,
eller så är han bara lite korkad och kanske trodde att bara för att
jag hade stängt sovrumsdörren
så fick han inte komma in? :P
Jag vet inte, men bäst att låta han sova ett tag till iaf! hehe
__________________________________________________________

Igår började flytten!
Jag klev upp halv 9, åkte och hämtade nyckeln av hyresägarna och
träffade mamma utanför den nya lägenheten, morgan följde med också!
Mamma hade aldrig sett lägenheten förutom på bild, så jag blev glad
då hon tyckte om den! :)

Det första som flyttade in var en blomma och en vas som mamma hade
köpt åt mig som inflyttningspresent :)

Sedan börjades det.
Mamma städade gamla, jag och morgan bar allt till nya.
Klockan två skulle morgan "gå skola", så då fick jag bära själv ett tag.
Jag och Mami gick och fikade en sväng på Akkan, sen var det bara att
fortsätta.

I 9 timmar höll vi på. Från 09.00-18.00, då hade mamma städat
klart, och vi burit upp allt i nya lägenheten.
Jag hade inte ens dåligt ont i ryggen när vi var klar,
särskillt då jag dessutom ramlade ner för en trappa när jag bar
Nevim i buren, var ju tvungen att rädda hon, annars hade
hon sprungit iväg och frysit ihjäl. Har ett blåmärke på skinkan och
ryggen idag sen kvadden.



Quasimodo!

Då vi var klar åkte vi på Ica, och träffade Elina, sen handlade jag mat.
Hade lovat Elina att bjuda hon på mat första kvällen i lägenheten :)
Taccotårta blev det! :D

Såå skönt att ha en ugn, och kunna bjuda hem folk utan
att behöva hoppa över varandra!!

Efter maten for Morgan och jag och Elina börja peta på här,
sen kom Anubis och hjälpte till :) det var tur faktiskt,
för det behövdes 3 kvinnor att skruva ihop soff - %*#@§!!
En kille hade bara behövt titta på den så hade den
skruvat ihop sig själv! haha
_______________________________________________________

Det kommer att bli fint, så fort jag är klar med allt!
Bilder kommer lite senare när jag har hittat åt lite mer,
har inte ens hittat åt tv-dosan!! haha!
________________________________________________

Börjar jobba kvart i 3 så nu ska jag gå och inviga duschen,
utan duschdrapperi^^
Får se hur det går, jag som är van med duschkabin!

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0