Sammanfattning av en komisk och oturlig helg.

I fredags fyllde Morgan år,
vi åkte hem till Gunnarn och åt taccos och som efterrätt
fick vi marängswisch? och hade trevligt.
Vi körde till Storuman vid halv 10 och sedan gick vi
ut på 3an.
Var inte så jättekul, och Morgan hann få sig ett
litet blåöga av en som bara utan anledning slog till han :S
__________________________________________________________

Igår blev det min tur.
Efter maten for jag hem till Elina och Jimmy och drack någon cider.
Sedan blev det Hotellet i Storuman, "pubkväll".
Kvällen var trevlig och det var lagomt med folk :)

När hotellet stängde, egentligen 1, men klockan var ungefär 2 då
vi var ute.
Efterfesten skulle vara hos Niklas och Elin, vi tog det lugnt, pratade,
lyssnade på musik och såg på film.

Resten är en lång historia.
Först höll min mobil på att bli stulen, när vi hittade min så var elins borta,
då var det en tjej som hade kommit in till festen och påstått att hon kände
en person och på det viset kommit in.
Men ingen visste vem hon var eller vad hon gjorde där.
Sedan gick det som det gick :P

Tjejen hade tagit elins mobil och gett den till någon utanför lägenheten och
kommit in igen, vi har till och med en bekännelse inspelad på en mobil
att hon hade tagit den, men sedan förnekade allting.
Polisen var påväg och vi vaktade dörren så varken hon,
eller hennes bror som kom dit för att rädda henne kom ut
innan polisen kom.

Blev ett riktigt CSI uppdrag där ett tag :P
Vi hittade två mobilbatterier i hennes väska och elin konfronterade henne
och frågade varför hon hade två extra i hennes väska (eftersom elins mobil
inte gick att ringa till så var vi ganska säker på att hon tagit ut det).

Hon svarade att ena var en backup ifall batteriet i mobilen tog slut.
Sedan frågade vi vad det andra var till.
Då sa hon att det var till hennes digitalkamera.
Jag stod ungefär 2 meter ifrån då elin pratade med henne,
så jag sa: "Ett vanligt Sony Ericsson batteri går inte att ha till
en vanlig digitalkamera!"
Då rusade hon fram till mig och slog till mig över bröstkorgen..?!
Folk gick emellan och jag var hyffsat förbannad!

Hur kan en helt random tjej tro att man kan göra sånt,
när vi var 10 andra som ändå känner varandra rätt bra,
och komma undan med det? :S haha! Patetisk ju...
Dessutom så ungefär 10 minuter efter hon slog mig
så tog hon en kniv när hon låtsades dricka och skar sig själv
så det var blod över hela armen,
för att 10 minuter senare sitta och spela poker med blod överallt?

Tjejen kan inte ha varit helt frisk alltså..
Polisen kom iaf och förhörde alla som hade sett något,
sedan tog dom med henne.

Idag har jag ett blåmärke på bröstkorgen och är öm.
Vad hände! haha.
Synd att jag tycker så synd om tjejen eftersom hon måste
ju ha något psykiskt fel, annars hade jag nog anmält hon!

Så..
Morgan blev slagen i fredags och jag igår :p Haha
Wierd helg..
____________________________________________________________

Nu har jag möblerat i huvudet i den nya lägenheten! :)
Längtar nu att få börja greja där!

Såhär ser den ut ungefär.
(Bara tvärritad ur huvudet så den är inte skalenlig,
och toan är nog större än på bilden.)
Men på ett ungefär iaf! :)



Mobilbilder från titten:


Fotat från hallen till vardagsrummet/köket.




Vardagsrummet. Gillar golvet :)

 
Köket. Diskmaskin!! ♥


Liten del av sovrummet.


Toan. (Väldigt tråkig toa tkr jag, men det går att fixa:)

Längtar! ♥
Vill bara från den här lilla skruttlägenheten nu :P

Nej, nu ska vi se film :)
Äntligen Midsommar. Tog bara någon för att^^
Får se om den är bra ens :)

Overandout.


Kommentarer
Postat av: Hampe

Jag tror jag vet vilken lägenhet det är :p Farsan var där och hjälpte förra ägaren städa ur när han skulle flytta :p

Det råkar inte vara lägenheten där vid arbetsförmedlingen och gamla elkedjan? :D

Pratglad gammal tant som bor granne isf dock :)

2010-03-17 @ 22:53:26

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0