HTC Desire eller iPhone 4?

Jag blir så dödligt less på allt prat om vilken telefon som är bäst! :p Folk är så löjliga!
Debatten mellan dessa telefoner är som att prata politik.
HTC Desire eller iPhone/iPhone 4, vilken är bäst?

Såhär tycker jag och detta är vad jag har hört från både HTC och Iphone ägare!

HTC Desire (jag har själv en sån)


iPhone 4.

iPhone -
 ägare blir oftast less på mobilen efter ett tag och blir irriterad för att den laggar
och är seg på touchen.

HTC Desire - köper telefonen, men efter en dag så byter vissa ut den för att de inte fattar hur den funkar.

Vad är bäst? (enligt mig, alla får ha sina egna åsikter, men såhär tycker jag och resonerar
jag efter allt jag har hört från folk som haft/har iPhone och folk som haft/har en HTC Desire)

Är det bättre att köpa en iPhone som man lär sig på 1 timma/1 dag, men som man sedan blir less
på eftersom tekniken inte håller, att den blir seg och laggar och "trög" på touchen?

Eller

Att man köper en lite krångligare telefon som HTC Desire och ägnar lite tid och lär sig den,
hittar nya saker hela tiden
, men när man väl har lärt sig den så är den hur skön som helst
att hantera och laggar mycket mycket sällan?
(jag har haft min i ett halvår och den har laggat EN GÅNG!)

Svar:
Jag tycker att det är skittråkigt att köpa en telefon som man lär sig på 1 timma/1 dag!
Jag har haft min HTC Desire i ett halvår och hittar fortfarande saker då och då
som jag inte visste förut!

Folk som byter ut den första dagen för att de inte förstår måste ju typ vara tröga?
Ge den lite tid så ser ni sen att det är en helt godkänd telefon som sällan laggar!
iPhone - Bakrunden kan bara vara svart, direkt man låser upp den så hamnar man på menyn.
För att kunna göra lite mer saker med den måste man "jailbreaka" den, och det är det inte många
som kan göra eller är nog smart för att göra det!

HTC Desire -
Du har 7 startsidor där du kan lägga vad du vill på, ha olika bakrunder och lägga upp
allt precis som du själv vill.
Du har även flera olika profiler till startsidorna, tex på jobbet,
där kan du ha allt som har med ditt jobb att göra, på resan, där kan du sätta kartor och sånt du
behöver under resan. Man kan alltså ha ca 10 stycken "teman" som du själv har anpassat
och varje en kan ha 7 startsidor, och miljoner egna anpassade profiler om du så vill!

Vad är bäst?
(enligt mig, alla får ha sina egna åsikter, men såhär tycker jag och resonerar
jag efter allt jag har hört från folk som haft/har iPhone och folk som haft/har en HTC Desire)

Är det bättre att köpa en iPhone som ser ut precis som alla andras iPhone eftersom du inte
kan ändra på dess innehåll eller göra den till din egen så mycket?

Eller

Att man köper en lite krångligare telefon som HTC Desire och ägnar lite tid och lär sig den,
och kan göra den hur personlig man vill?

Svar:
Jag tycker att det är roligare med en HTC Desire att kunna ändra, lägga till, ta bort, flytta runt,
ändra bakrundsbilder osv osv.
På detta vis blir man inte less så fort på telefonen eftersom man kan ändra utseende på
den varenda dag om man vill! Att ha en HTC Desire är nästan som att köpa en klänning
som är uppsydd precis efter dina mått och dina önskemål!
Ja ni fattar!

Jag menar, hur kul är det att komma in på menyn direkt? Jag tycker inte att menyn
är vidare rolig och dessutom inte alls snygg att se på? Hur tänkte dom där..

Svart och tråkig hela tiden (nog för att jag gillar svart) eller
hur färggrann du vill?
Dessutom så är det oftast den grafiska designen ögonen fastar på, jag tycker inte det
är kul att titta på något som är svart hela tiden.
Däremot är det kul att titta på Desire'n eftersom den rör på sig beronde på vilket
väder det är ute, och är färggrann och allmänt snygg design på. Det kan man kalla smartphone!

Sen är det mycket mycket mer som man skulle kunna ta upp skillnader både bra och dåliga saker!
Listan är lång! Jag tycker ändå att HTC Desire vinner på nästan alla faktorer.

Visst finns det saker som iPhone har som man kanske saknar hos HTC, men det är inte mycket!
Nu fetdissar jag inte bara iPhone för att jag har en HTC Desire själv, utan för att jag verkligen
tycker det är så
och därför skulle jag aldrig vilja ha en iPhone nu, kanske om 5 år, det vet man inte.
Kanske när de har utvecklat den mer så den är inte så seg och tråkigt.

Jag personligen har hört fler människor som är nöjd med sin HTC än
vad jag har hört människor vara nöjd med sin iPhone!

Dessutom har HTC Desire vunnit bäst i test ett antal gånger mot iPhone 4, eller har jag fel? ;)

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0