Alanya del 7, 19e september - 5e dagen, Båttur + äkta turkisk mat!

39 grader i skuggan, 44 grader i solen!

Vi klev upp 8.30 och åt frukost sedan åkte vi ner till hamnen för en båttur!
Båtturen började 9.30 - Helt underbart!



Här leker Elin säl! haha












Som små apor! haha


















Fy vad otränad man är.. Tur att hockeysäsongen har börjat nu^^




Röda tornet från havet! :)




Första stoppet för att ta ett dopp! :)






Sedan var det två stycken som klättrade upp för bergväggen och dök i! Idoter säger jag :P








Andra stoppet för att ta ett dopp i havet!
Första försöket att få en liten posébild när jag hoppade från båten^^ Maja missade! haha
Kolla in kaggen :P










Djibril brände sig i ansiktet och började flagna!


Såhär glad var Elin för att hon fick smörja han så han blev alldeles vit! hehe




Här började dom spela Titanic låten, och killen som jobbade på båten höll i tjejen där
så hon inte skulle ramla! Ganska fränt att de som jobbar på båten har så bra balans!


Här började de spela musik och visslade för att locka fram delfinerna!
Eftersom delfinerna dras till pipor och hög musik.


Sexiga byxor kaptenen hade! Dessutom hade han klänning innan han tog på sig byxorna :P


Ja nog bjöd dom på sig själv alltid, men inga delfiner fick vi se :( :(
Jag som tyckte att det skulle vara höjdpunkten på båtturen, sen kom dom aldrig fram :( men men!


2a försöket så gick det bra iaf^^ Mitt face och min min är ganska awesome! :p






Då var vi framme i hamnen igen! Resan var från 9.30-15.30 och det kostade bara 150 kr.
Då ingick lunch och så mycket dricka du ville! :) Rekomenderas!


Kom fram till hotellet 16.00 och la oss vid poolen och solade ett tag,
sedan gjorde vi oss i ordning lite och gick på Aspendos som vanligt! :)




I väntan på den turkiska maten! :)


Det var det godaste jag någonsin ätit! Jag lovar!!
Kött, kyckling, stark tomatsås, grönsaker, bakad potatis, potatisklyftor, en mozzarellastick typ
och massa annat gott!




Aspendos var det bästa stället ever! Bra personal, den godaste maten jag någonsin smakat
och billiga drinkar! Aspendos är ett ställe där svenskar, norskar och danskar kommer tillbaka till!

Den här kvällen beställde vi en drink för 17.50 lira (ca 88 SEK) och fick 4!
De blev typ kär i mig och kallade mig "Big Boss Johanna" så vi fick en massa gratis! :D haha

Vi gick iaf till Hotellet igen typ halv 1 och tog en öl! Tillochmed Elina tog en öl! Helt otroligt! ^^
Efes is the shit!




"Frukostkatten" satt bredvid och sov! Detta var en vildkatt, men som alltid typ väntade på oss
på morgonen så den fick lite ost! Jättesnäll katt! :)


Onyktra, glada och högljudda enligt personalen! Vi hade skrattattacker! :P


Innan vi skulle gå och lägga oss fick jag en liten kanin av bartendern Jamal^^
Namnet på kaninen var tydligen "Janathan" fast uttalades "shjenaton" :)


Sängen ca 3! :)

Ni fick inlägget ändå! Nu ska jag skynda mig isäng! :)

Fortsättning följer!

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0