Alanya del 3, 15e september - 1a dagen, Hamam!

Vi klev upp vid halv 10 och åt frukost!
Frukosten bestod av 3 melonskivor, 1 ägg, 1 brödskiva och 1 glas juice!
Vi trodde vi skulle dö när vi såg hur lite man fick :p haha!
En riktigt diet nästan ^^

Här bodde vi! :) På Cleo South Princess.




Hotellchefen Ozzi!


Sedan kl 11 var det dax för Hamam - Turkiskt bad!
Vi fick gratis skjuts dit. Men tyvärr var hela stället för fuktigt för att ha med någon
kamera eftersom de skulle bli fuktskadade! Har därför inga bilder därifrån :(
Men ni får se bilder hämtade från Google.se istället så ni ser vad vi gjort iaf!

Tänker först berätta lite om det!
Hamam är en kroppsrengöring som görs för att få bort döda hudceller på kroppen.

Först fick vi sitta i en bastu i ca 15 minuter, sedan fick vi gå in i ett stort rum som
var jättevarmt och jättefuktigt. Allt var av marmor och i mitten var det ett stort
"marmorbord" där 3 åt gången fick bli "behandlade", man gör alltså i samma rum med
andra människor. Väntetiden var dock ganska lång eftersom man först gjorde 1 steg,
duschade av sig, väntade, gjorde det andra steget, duschade av sig.. Jag ni fattar!

Poängen med Hamam eller Turkiskt bad är att först bli skrubbad från topp till tå med
en hård handske, sedan rengör dem och skrubbar lite mer med skum,
sedan får man ca 20 minuters massage! :)
(Om man vill kan man få lerinpackning också med det valde vi inte).
Detta kostade kring 200-250 SEK och det var helt klart värt pengarna!
Hur skönt som helst och man kände sig hur ren som helst!
Dessutom så sa dom att solbrännan blir mycket jämnare!
De rekommderade att göra detta första dagen så då gjorde vi det! :) 

Här var vi, kom inte ihåg vad det hette men jag har kollat igenom och det var precis
såhär det såg ut där vi var, förutom att det var tjejer för sig och killar för sig
och blev "hamamade" (wtf?) av samma kön! Prova det! Det var Awesome!


Vi var på hotellet igen ca 14.00, det tog alltså ca 3 timmar! :)
Sedan gick vi på en liten upptäcksfärd! :)




Vi såg fina blommor och jag var exhalterad av alla fina palmer!
Jag tror att första ordet jag sa när vi kom uy från flyplatsen i Antalya var:
"Kolla PALMEEER!!" hehehe..




Maja och Elina blev less på mitt fotograferande så dom fortsatte gå..
I mellanåt var jag tvungen att springa ikapp dem ^^


Men jag fortsatte att ta kort på dom fina "plastträden" :)
Jag kallade alla träd det eftersom de ser ut precis som plastblommor man köper
på Ica typ! Dom är nästan för perfekt för att vara träd ibland^^


Sedan tog jag kort på de roliga husen ^^


Vi såg den första vildkatten!
Vi fick veta senare att katter med det högra örat kapat är människovänliga och har
inte sjukdomar, de som inte hade kapade öron skulle man inte gå så nära.
Denna katt hade inte örat kapat och det märktes för man såg i ögonen på katten
att man inte skulle gå så nära!


Rakt fram! Playan! :)


Ännu mer palmer! ^^




Den kända Kleopatra stranden kring 14.40! :)


Han på bilden är Oskar, han som säljer stolar, mat, vaktar saker och är allmänt trevlig!
På berget ser ni stridborgen Kale! :)




Var på stranden till ca 17.00!
For tillbaka på hotellet och tog en Strawberry Daiquiri!










Sedan tog min beundrare bartendern Jamal en bild på oss! :p hehe


Och sig själv! :P haha


Sedan åt vi den godaste pizza jag någonsin ätit!!


Sedan den godaste Banana Split jag någonsin ätit!


Efter middagen och drinken så var vi helt döda!
Vi tänkte gå och lägga oss i ungefär 3 timmar, sedan vaknade vi kl 12 av att inte
hört klockan så då var det bara att lägga sig och sova igen tills nästa morgon!
Det var det värt. Jag som bara hade sovit 5 timmar på 2 dygn behövde det!

Fortsättning följer! :)

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0