Äventyr och (roadtrip)!

Brorsan ringde vid 2 och sa att han var i Storuman och frågade om vi skulle ta en fika
på Akkan, så han kom hit och sedan for vi och fikade en sväng!

Jag tjatade om att jag ville göra något kul, fara ut på äventyr eftersom det är påsk och
surade över att det inte går att köra skoter längre nästan!

Så han tog med mig på en liten tripp!.. med bilen! Det började med lite off road körning
med lite snö.




Men det var visst ingen match så vi letade åt en annan oplogad skogsbilväg!
Här var det lite mer snö! hehehe


Sen så satt vi visst fast lite. Jag fick stå där bak och leka tyngd! Det var kewl! :D


Vi for därifrån och skulle köra en väg som Jonas kände till som han kört lastbil på!
Det gick ganska bra, slirigt och lite vatten här och där, men man tog sig fram! :)


Efter ett litet tag så satt vi fast. På riktigt! haha
Vi var tvungen att hämta en pinne i skogen och plumsa i djupsnö för att få undan all snö framför
bilen, det tog sitt lilla tag! 30 minuter för att vara mer exakt^^
Ont i benen fick jag då jag hade stått där bak och försöka hålla fast mig i väldigt obekväm ställning!
Bra med träning ;) Vi fick oss lös tillslut, men då väntade denna fina branta backen!


Det gick bra, körde fram några meter, backade bak och körde fram några meter osv tills vi var uppe!
När vi såg detta så var det ganska skönt. Riktig väg! :D


Två timmar var vi ute och lekte, över en timma tog det att ta sig runt en liten skogsbilväg! :D
Jonas är min hjälte när det gäller att hitta på saker! :)


Då var klockan så mycket så vi for på Frasses och käkade lite! :)
Nu är jag hemma, lite blöt om benen och sockarna, men det var det värt!

Kommentarer
Postat av: Marta

Åh, vad kul :D Och kul att ni har en så nära relation och hittar på grejer titt som tätt! :) Blir nästan lite avundsjuk.

2011-04-20 @ 12:29:39
URL: http://martinabergqvis.t.blogg.se/

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0