Kalas, skoter och snöbus på Kalersnäset!

Evelina skrev ett sms vid halv 10 igår på morgonen och sa att jag skulle skynda "pallra"
mig till Gunnarn! Jag har länge tjatat att hon ska ha kalas, och nu äntligen hade hon det!
När vi var liten var Evelinas kalas det bästa jag visste! Jag längtade till varje år då hon fyllde
år när man visste att man skulle få fara till "Kalersnäset" i Gunnarn och leka!
För er som inte vet vad Kalersnäset är, så är det en oval ö på sjön med superbra pulkbackar!

Hennes kalas var oslagbara, och är fortfarande det.
Man får känna sig sådär löjligt liten igen och vara hur barnslig man vill!
Jag älskar det.

Vi var där före 12, vi hade bara -2 grader så det var perfekt väder!

Söta Evelina.


Petra!


Jag & Evelina!


Utsikt från Kalersnäset!




Korvdags!
Lars-Erik (Evelinas pappa), lille Melvin i knät, Evelinas pojkvän Johnny och Evelina!


Madrassåkning!
Evelina, Alex och Jakob.


Bus!
Petra och Jonte (Evelinas bror)!


Backen! Är mycket brantare än vad den syns på bilden! :)


Glada jag!


Ååh vad kul det var att köra denna pärla! Lånade brorsans skoter! AWESOME.


Pontus byggde hopp!


Folket förberedde sig för att tolka bakom skotern med madrass! :D


Efter alla provat var det jag och Evelinas tur!
Såhär fina var vi efter åkturen! Kan lova att jag skrattade så jag orkade knappt hålla mig kvar!
Skrattade ännu mer när man fick munnen packad med snö så man inte kunde andas! haha


Jag kände mig som en pudel med 10 kg snö i håret! ;)


Vi busade med vovvarna! :)


Jag beundrade skotern och det fina vädret!






Jag och Evelina visade upp vårt fina babysmile! ^^ haha!




Sedan for vi hem vid 3! :)
Åt två mackor till middag hos min Mami medan hon och Jonas åt ChiliConCarne, Uek!
Efter for jag för att hjälpa Evelina baka en Manhattan Cheesecake!




Här får ni se en bild på en halväten planka som dom bjöd på!
Dom fick en bit över så då fick jag en liten planka eftersom jag bara hade ätit 2 mackor!
Planka är så gott så jag hann inte ens tänka att jag skulle ta kort på den innan jag började käka! haha
God var den som tusan. Hemmagjort potatismos är nog det godaste jag vet, förutom köttet! haha


Sedan kom gänget som var med oss på dagen, så åt vi kakan vi hade gjort! :)
Den blev riktigt god, även fast den bara hade stått i ca 2 timmar! :)

Dålig bild jag vet, men jag orkade inte ta om, jag ville äta! haha

Alla bilder är tagna med min halvbraa digitalkamera.

Det var dagen i Gunnarn med massa bus och gott att äta!
Klockan 21.30 for jag hem och såg film med familjen!

Det är inte ofta man får känna sig sådär löjligt liten igen, man gör det inte ofta,
därför är det så jäkla kul!

Tack för dagen alla som var inblandade och grattis igen Evelina aka "MellanPotäta"! :)
Nästa år igen tack! :D

Kommentarer
Postat av: Linn

åhh backen! Där brukar vi med hänga :)

2011-02-28 @ 00:11:01
Postat av: Frk Lotten

Hello! Här kommer en blog award! Skriv fem saker som inte så många vet om dig, och skicka sedan vidare utmaningen till fem andra damer, som du tycker borde göra det samma! Ciao! :-) //Frk L


Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0