Det här visste ni säkert inte!

Fick den här utmaningen av min gymnasiefavoritlärare Lotten! :)
Jag ska skriva fem saker som få människor vet om mig och sedan skicka vidare till fem andra damer!


Det här visste ni (säkert) inte om mig: 


1. De flesta lär sig sent att säga R när dom är små, jag däremot kunde inte säga
"L" när jag var liten, utan la istället in R i meningar med L i.
"Titta mamma, det ligger ett RÖV i hallen!!"

2. Jag älskade att lukta och äta "läppsyl". Jag hade en glasslåda med ca 40 stycken i
och visste precis vilken sort och smak som var borta om någon saknades, även fast jag inte kunde räkna.
"Kenneth!! Vars är min lipsmaker?? Den som smakar melon!!"

3. Jag var inte rädd för någonting. Kunde sätta mig på en bobb rakt ner för ett stup från ett fjäll
och skratta som en galning. Mamma tittade bort en sekund så sprang jag in i en hage med 80 renar
och skrek "RENARNA, RENARNA, RENARNA!!!". Stackars renar som säkert trodde det var ett rött litet
ilsket troll och sprang för livet för en liten tjej på 4 år! haha

4. Kunde alla avsnitt av "Stoppa Duvan" och "Hagbard den handfaste" på engelska.
Sa meningarna före dom pratade, på riktig engelska, om jag visste vad jag sa var en annan sak,
men man kunde iaf tro att jag kunde prata flytande engelska för att vara så pass liten!

5. Kunde se filmer när jag var liten där folk blev halshuggna och fick hål rakt igenom magen,
jag skrattade & mamma grinade. Däremot om en hund dog, kunde jag må dåligt i det över en vecka.
På en tävling på en travbana då människan och hästen ramlade rakt emot oss och "travmannen" (?!) blev klämd.
Jag: Började storgråta och skrika! Mamma: "Ingen fara han klarade sig!" Jag: "Men hästen då? Storböl!"


Mina Blog Awards går vidare till:

Anubis aka Linda Olofsson, min bästaste finaste vän!
Line Danielsson, en liten brud med mycket krut!
Linn Lingesten, en awesome tjej som har samma "rita-måla-kladda-intresse" som mig!
Martina Bergqvist, härligt tjej och nybliven mamma!
Emelie Holzkämper, gymnasieklasskompis som jag önskar jag kunde se mer!


Kommentarer
Postat av: EMelie

http://iceonthelake.blogg.se/2011/january/na-val-san-ar-jag.html

2011-03-03 @ 21:57:00
URL: http://iceonthelake.blogg.se/

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0