Bra dag med bättre värden, sushi & mys!

Mina kära vänner! Jag har fått sova i natt, i nästan hela 9 timmar dessutom!! ✨🌟
 
Jag kände mig lite lite lyckligare då jag slog upp ögonen, påsarna under ögonen var lite mindre än vad dom varit och jag vaknade inte med dåliga tankar när sköterskan kom in vid 07 och väckte mig för kontroller! Wihow!!😊
Nu har medicinerna minskat i antal ytterligare! Himla skönt. Så nu står endast detta på schemat under dagen för er som är intresserade! Hehe..
 
Klockan 8.00
- 3 inhalationer (Budesonid Arrow x2 & Sapimol x1)
- Semper - magsyredroppar
- Acetylcystein Sandoz - slemlösande brustablett)
- Omeprazol - Magskyddande
- Kalcipos-D - D-vitaminer
- Prednisolon - Kortison
- Kaleorid - Kaliumtillskott
- Bactrim - Antibiotika nu mer i tablettform (tas 3 gånger per vecka, måndag, onsdag och fredag)
 
- Furix (vätskedrivande) i piccen för sista gången, ersätts sedan med tabletter.
 
Kl. 12.00
- Inhalation (Sapimol)
 
Kl. 14.00
- Furix i tablettform
- Acetylcystein Sandoz - slemlösande brustablett)
 
Kl. 16.00
- Inhalation (Sapimol)
 
Kl. 18.00
- Inhalation (Budesonid Arrow)
 
Tills sist klockan 20.00!
- Inhalation (Sapimol)
- Acetylcystein Sandoz - slemlösande brustablett)
- Kalcipos-D - D-vitaminer
- Kaleorid - Kaliumtillskott
- Fragminspruta (blodförtunnande)
 
Fick veta av Emöke att alla värden sakta går uppåt! Mitt blodvärde har nått "rekordhöga" höjder på hela 107!! Hade kring 70 som sämst vad som är dokumenterat och normalt ligger det som sagt på 120-150, så bara +13 så ligger jag ju iaf på normal i underkant! 😊
 
Proteinvärdet i blodet har också minskat något enligt urinstickorna sedan förra 24-timmars odlingen i tisdags, så ska än en gång samla urin i 24h från söndag - måndag för att dubbelkolla.
 
Mer än dom nyheterna idag var det inte, men varje liten grej är bara positivt! 👍
Idag vid 13 fick jag ett samtal från fina Marléne (Morgans syster) som just flugit upp hit till Umeå från Stockholm och frågade om jag ville ha sällskap och lunch! 😊Så vid halv 2 kom hon på besök med en stooor godispåse, en skvallertidning & sushi! Så himla gott med sushi, som för övrigt är hennes förtjänst att jag nu mer älskar! 😜 Eftersom hon också har en väldigt sällsynt sjukdom som man vet väldigt lite om kändes det skönt att få prata med henne som faktiskt förstår vad det innebär och hur man kan känna sig! Vi pratade bort nästan 2 timmar innan hon skulle bege sig, det var verkligen jättetrevligt! 💚
Just innan hon var på väg att fara kom Cissi förbi och hälsade på också ! 😃 Tajming tyckte jag! Så hon tog med mig ut ur rummet för första gången sedan i måndags ner till centralhallen på caféet! Även fast jag var supermätt sedan sushin och dessutom en rulltårtebit och 2 kex på det som sjukan bjöd på till fika så tänkte jag att jag väl ändå måste få äta lite till då jag faktiskt firade att både få två finbesök under en dag och att dessutom fått komma ut ur rummet sedan 5 dagar! Sagt och gjort, jag bjöd Cissi på fika!😜 hahaa! Att mitt blodsocker låg på 10,3 efteråt då jag kom tillbaka kunde inte hjälpas.. Ehm..? Kanske lite för mycket gott på en och samma dag kanske, men lika glad är jag för det!😊
 
De första vi såg när vi kom in var Emmelie (Cissis syster), Patrik & Marie (Monikas syster) som satt och lunchade! Emmelie och Patrik har alldeles precis fått en liten son och Marie hade varit och hälsat på. Så vi pratade lite tills de skulle gå, sedan satt jag och Cissi kvar till klockan närmade sig 18 och pratade massa tills jag var tvungen att gå tillbaka till rummet ❤
 
Känner mig i alla fall som en ny människa som fått prata av mig lite och minsann blivit ordentligt bortskämd!✨ Tack fina ni för en supermysig dag❤
Nu ska jag snart ta en sömntablett och starta en film och hoppas på att denna natt blir lika bra som förra! God natt! ❤

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0