Söndagsmys & 14e dygnet på sjukhus än en gång avklarad.

Igår hade jag ännu en permissionsdag, så Morgan, Monika & Wim skulle komma från Storuman och hälsa på! 😊
 
De kom precis då piccen skulle läggas om vid 12.30 ungefär, så kramarna fick vänta tills jag var omplåstrad igen! En picc läggs om ungefär var sjunde dag om de inte blir skadade eller kladdiga! Stor skillnad blev det i alla fall, mycket skönare 😊
 
Före & efter.
Fick dessutom ta bort den långa förlängningssladden under dagen! Lite mindre knölar under skyddet som ni ser på översta bilden! Skönt att kunna dölja den istället för att ha en stor grej som man måste knöla in på ett skönt sätt 😊
Det första vi gjorde var att åka på Subway så de skulle få sig något i magen! Jag var inte sugen på macka så jag köpte sushi på stället bredvid och sedan satte vi oss i parken in mot stan och käkade i blåsten! ❤ Gott!!
 
Fina Monika ❤❤❤
Grabbarna som alltid är lika lätta att fånga på bild! Här tror jag dessutom att bilden togs precis efter att Wim lyckades bli "bajskissad" på armen av en enbent fågel som flög förbi! Hahaha! Så jäkla kul! 😜
Sushi ❤
När vi ätit klart gick (jag åkte rullstol) vi in till stan för att hitta lite mer skydd från blåsten så vi kunde njuta av våra goda subwaykakor! 👍 Monika lika söt som vanligt medan grabbarna mest var koncentrerade på vart fåglarna var så de inte skulle lyckas bli bajsade på igen! Haha!
Efter de skulle Monika shoppa lite smink så vi var inne på Åhléns en bra stund och kikade innan Morgan var sugen på kaffe så vi bestämde oss för att gå på Waynes för ännu lite kakor! 😜 En brownie och en rosaglittrig liten macron som jag var tvungen att köpa bara för att den var söt!
Puss! 😊❤
Vid 17-tiden var vi tvungen att börja åka mot sjukhuset då Wim skulle upp tidigt dagen efter! 😢Det var trångt i baksätet med en rullstol, men det gick ju det med! Jag hittade mig dessutom en ny "smak" på mitt favoritduschgelé och ett gulligt nagellack också inne på Åhléns.
 
Tack för maten, kakorna, fikat och sällskapet innästlats ni! ❤❤❤ Snart kommer jag hem.
Hade som sagt problem i knäna i natt och fick inte sova så mycket, så idag har varit en riktig slöar-dag då det har varit ännu en dag utan någon ny information. Imorse vid 07.50 hade jag tid för lungröntgen och det tar alltid bara drygt 5 minuter, så när jag kom tillbaka på rummet passade jag på att småsova ända tills klockan var runt 10 ungefär! Jag känt mig väldigt trött och haft lite ont i huvudet hela dagen, och knäna fortsätter att värka. Sjukgymnasten kollade på dom och såg att de svällt upp under natten, men att det är normalt och sånt som kan hända när muskler och leder blir stela och dessutom svullnar av mediciner. Så jag behövde inte oroa mig för det i alla fall 😊
Gjorde också ett nytt lungfunktionstest vid 12.30! Grymt stor skillnad kändes det som för åtminstone mig eftersom blodhostan har hunnit försvinna sedan första gången förra onsdagen! Det såg mycket bättre ut rent allmänt sa hon, men att det fortfarande är lång väg kvar tills jag uppnår normalvärden! Bara att kämpa på! 😊
 
När jag kom tillbaka från testet fick jag halsen omlagd och det ser riktigt bra ut där slangen går in, har dessutom inte längre ont i den som förut så omläggningen gick jättebra! 👍Känns skönt! Avslutade också min 24h urinsamling ikväll klockan 18, så jag hoppas på bättre svar imorgon än förra veckans samling, att det inte visar på lika mycket utsläpp av proteiner!
 
Nu ska jag göra mig i ordning för sängen! Imorgon hoppas jag på att få börja veta något igen efter helgen. Som när jag får åka hem! 😊
 
Gonatt ❤

Kommentarer
Postat av: Marita Stenmark

Krya på dig och vi hoppas verkligen att det går åt rätt håll för dig. Kryapådigkramar B-)

2013-07-22 @ 22:27:58
Postat av: Marita Stenmark

Krya på dig och vi hoppas verkligen att det går åt rätt håll för dig. Kryapådigkramar B-)

2013-07-22 @ 22:28:26

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0