Storumandagarna.

Har tagit ett tag att göra det här inlägget då det än en gång inte blev som jag hade tänkt..
Storumandagarna (29-30/6) är i alla fall över och som vanligt blir det aldrig riktigt som man tänkt sig. Men vad gör det egentligen, när jag hade mina två favoritbrudar här ♥
 
Anubis & Tord sov över hos mig för första gången någonsin, eftesom de hade barnvakt i helgen så kom redan på fredagkväll!!! :) Vi bakade och åt chips och sedan kom Wim & Monika hit en sväng och tittade på tv och surrade lite :) Supermysigt!
 
På lördag gick vi på marknaden. Linda och Tord gick med barnen en sväng så Morgan fick gå lite sakta med mig ett varv. Orkade inte så mycket mer, men jag kunde i alla fall vara ute en stund :)
 
När Linda och Tord hade lämnat barnen igen så träffades vi för att handla så vi kunde åka hem och fixa för kvällen! Grabbarna började grilla och vi brudar fixade oss :)
 
Bilderna får tala lite för sig själva :)
 
 
 
Mina brudar 
 
 
 
Jonas kom också förbi!! :)
 
 
 
 
 
 
 
Då det började regna lite så gick vi in istället! :)
Folket blev glada och jag orkade nästan dansa en hel låt. Jag fick i alla fall skratta åt mina fina :)
 
 
 
Supernovaaahaahahaaaa!! 
Älskar bilderna.
 
 
Skönt men ändå jobbigt för mig att fira första Storumandagarna med alla glada människor.
För mig blev det inte alls som planerat. Att vara sjuk och inte få ta den där cidern, att inte orka göra det jag vill kunna göra, inte orka fåna mig och hoppa runt som jag brukar, att inte orka hänga med och skratta med dom jag tycker om som jag brukar. Första gången vi verkligen skulle umgås och ha roligt när alla kunde och var lediga. Besvikelse att bara kunna stå stilla och glo (mest själv, tur bror Jonas också var där<3) inne på Dansgalan medan alla andra sprang runt och hade kul. Men ändå lite glädje att få ha dom där en stund i alla fall. Blandade känslor.
 
På söndagen åkte jag och Jonas till Vilhelmina för att hälsa på andra sjuklingen Linda som var hemma från Stockholm 
 
Åt sjukt god middag, grillat! Tog över en timma att äta upp! ;) hehe.
Efteråt bjöds det på goda kakor som hennes mamma bakat också = soffkoma tills vi åkte hem vid efter 21! :) Lugn skön kväll 
 
 
Tar lite bilder från instagramveckan 1-7/7 också så sätter jag ihop allt till ett enda inlägg också! :)
 
I tisdags den 2 juli åkte jag, Jonas, mamma och Ronny iväg på bilbingo i Blattnicksele!
 
Som vanligt drog jag och Ronny nitlotten medan mamma kammade hem 100:- och brorsan 1000:-!! Livet är bra rätt orättvist ;)
 
På torsdagen passade vi på att bli bjuden på mat, tårta och bullar av födelsedagsbarnen Monika & Wim som jag missade när jag låg inne  Vi hann spela lite kort också, brudarna vann som alltid! :) Myskväll :)
 
På fredag tog vi bara det lugnt! Jag behövde vila. Jag såg massa SATC avsnitt och gosade med Navi i soffan :) Följde Monika en sväng på den årliga Swampsoccern som är i Storuman en sväng på kvällen och såg en film med Monika och Morgan sen när vi kom hem :)
 
På lördag var det massa loppisar som jag och mamma skulle på, och en auktion som min bästa vän Cissis mamma hade från hennes föräldrar! Så vi var runt ock kikade mest hela dagen, hittade massa fint! :) Jag visar alla loppisfynd senare i ett annat inlägg! Hade en mysig dag med mamma i alla fall, vi köpte hem fika medan vi kikade igenom alla fynd:)
 
Blev även så att jag och Morgan åkte till Nybyggarland vid 15 och fikade med Monika & Wim en sväng och sen till Gunnarn och grillade med Jonas, Hannah och Magnus! :) Monika och Wim skulle dit och grilla också så då samåkte vi! Sedan hjälpte vi bror att sätta upp lampor i nya huset och sedan åkte vi och surrade hos Rebecca och Markus där Monika och Wim var innan vi åkte hem igen :) Trevlig dag! :)
 
På söndag skulle jag, mamma och mormor till en loppis i Blåviksjön! Passade på att ha min nya favoritkjol :) Tyvärr så var loppisen inte något att hurra för, men lite familjetid fick vi i alla fall :)
 
Efter jag lämnat av mamma och mormor skulle jag skynda mig köra till Storuman för att plocka upp Morgan för att åka tillbaka troll Gunnarn för att grilla med mamma, Ronny och Jonas!
När jag hade 8 km kvar till Storuman fick drivknuten på vänster fram sönder, så det var bara att stanna och vänta på att Ronny och Jonas körde från Gunnarn! Nöjd tjej? Nej! Hungrig tjej! :P
 
 
Väl hemma efter mycket bök fick vi i alla fall supergod sen middag! :)
 
Passade också på att mysa med fina gamla Luna också! ♥ Sedan skjutsade Ronny & mamma hem oss till Storuman igen, hann äta en mjukglass till och med!
Tack alla för en underbar vecka hemma 
 
 
Då var den härliga veckan slut, innan allt skit började igen bara dagen efter. Men det är en annan historia!
Puss & kram

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0