Bästbesök & provsvar!

När jag kom tillbaka till rummet idag vid 15.30 efter ultraljudet på hjärtat så hade mamma och Ronny redan kommit och hade dessutom med sig massa kuliga presenter till mig! :) Dom hade varit förbi stadium och köpt mig en jättesöt tröja och en ny superskön sportbehå så jag kunde ta på mig något annat och känna mig lite finare om jag skulle få besök eller bara få känna mig lite normal helt enkelt! :D
 
Älskar färgen på toppen! Den lyser! :)
 
Mamma hade också bakat hennes megagoda fillimpa och mormor hade skickat med hastbullar! Vilket lyx!!
Nam nam nam :)
 
Sedan for vi och fikade och pratade massa, jag fick hälsa på Luna i bagaget och sedan åkte dom hem!
Tack för besöket och presenterna! :)
Älskar er <3
 
Åkte som sagt för att få göra ultraljud på hjärtat idag vid 14.30! Det gick bra och det såg bra ut! :) Högra (tror jag dom sa) klaffen får fortfarande kämpa lite mer att pumpa ut blodet till lungan och är lite "ovalare eller ihoptryckt" än vanligt, men inget som är farligt och inte går till sig! :) Så det var ju bra besked!
 
Fick skjuts med en liten kul bil i tunnlarna dit jag skulle! :P
Imorse fick jag "svar" på massa provsvar på ingenting.
"Njurarna funkar som de ska, men de funkar inte som de ska". Eh okej?
De rensar tydligen ut slaggprodukter och håller saltvärdena och sånt bra, men släpper igenom för mycket äggvita än normalt.
 
Helst hade dom velat ta en biopsi på njurarna, men eftersom jag går på blodförtunnande så är det för stor risk då jag kan få inre blödningar av ett ingrepp, så dom kan inte ta den risken.
Har även blodbrist och för dåligt blodvärde och dessutom dom förstorade körtlarna också.
 
De vet alltså fortfarande inte hur de ska kunna behandla mig riskfritt för alla konstiga grejer då den ena behandlingen kan ta ut den andra. Kan inte sluta med blodförtunnande heller eftersom det farligaste ändå är propparna.
 
Det dom vet är som sagt att jag har stora infektioner i kroppen. Kan ha fått ett virus av något slag, och de håller nu på att kolla upp det. Så ännu mer väntan blir det.. Lite till.
 
De var i alla fall noga med att förklara att jag inte skulle behöva vara här i onödan, men att eftersom jag kom från Storuman är det svårt att kunna få prover som behövs för utredningen så därför måste jag vara kvar ännu ett tag. Blir tydligen många resor till Lycksele framöver också som det ser ut nu. Det är Lycksele lasarett som ska ta proverna som sedan ska skickas med jämna mellanrum till Umeå. Utredningen kan hålla på ganska länge framöver som det låter.
 
Lite "kul" är det ju att dom säger att dom aldrig varit med om detta förut, att "det inte hänger ihop". Men jag hoppas och tror att dom försöker så gott de kan.
 
För efter en halv månad på sjukhus helt ensam så vill jag bara säga att jag är spyless!! Jag längtar att få vara ensam, men ändå längtar jag att slippa vara själv, att få vakna i lugn och ro, att få sova ut utan att någon kommer in och glor på en eller tar blodprov direkt man ofrivilligt öppnar ögonen, att få fara hem till min mysiga underbara katt och framför allt kunna träffa folket jag älskar när jag vill!
 
Om drygt 2 veckor kommer mitt hjärta "hem" också! Saknar den lilla knasluvan :)
 
Nu film på mammas padda innan jag ska slå igen ögonen, mamma och Ronny kom med 25 nya filmer åt mig, så det är bäst att jag står i! :)
God natt världen! :)

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0