Början på något nytt.

Var på sjukan idag för att checka pk-värdet och lägga om såret. Låg bra till på 2.7, så det är ju perfekt! Såret fortsätter läka fint också! :) Däremot så har jag hostat blod under morgonen och känt mig lite krasslig i bröstet. Så det måste hållas koll på. Så länge det inte gör ont ska det bara vara "rester" från propparna i lungan som ska upp. Men ska som sagt hålla ordentlig koll!
 
När jag var klar satt jag i bilen utanför sjukan och samlade kraft för att köra hem igen (ca 2 km) i en timma (!!). Helt sjukt att man kan bli helt slut och måste vila för att köra bil hem efter att ha gått 200 meter.. Alla mina muskler har försvunnit på en månad, jag orkar verkligen ingenting. Det är fortfarande svårt att förstå hur illa däran jag varit bara för en stund sedan, även fast det känns att jag verkligen inte orkar någonting..
Jag hade tur som klarade mig.
 
Det här är en början på mitt nya liv.
Mediciner på fasta tider, nya rutiner och massa saker att hålla reda på såsom ny kost, vad jag får och inte får göra och alla andra försiktighetsåtgärder som man måste ha i skallen. Planering har aldrig varit min starka sida.
 
 
Morgondosen. Lilla pillerhögen på 9 st piller som visst ska vara bra för något och varje en av dom ska tydligen ha någon funktion!
 
Massa som sagt att hålla reda på! Vad som ska tas på vilken tid och vad som ska i vilket fack, inte det lättaste ska ni veta!
 
Minsta smäll mot buk eller huvud måste kollas direkt för att vara säker från blödningar, minsta feberökning måste också kollas. I alla fall nu i början. Man lär sig nog, men just nu blir jag bara stressad av alla nya saker. Stress är det minsta jag ska göra nu så jag får helt enkelt ta en sak i taget! :)
 
Kosten då? Hur tusan äter man mat utan protein? Ska få prata med en dietist tydligen, så jag får någon koll på vad dom rekommenderar!
Eftersom jag har för mycket protein i kroppen ska jag helst inte äta proteinrik mat. Jag ska alltså äta så lite kött & fisk som möjligt. Allt jag lärt mig om kost och nyttig mat får jag helt enkelt radera ut ur minnet för min del. Nu är det tydligen kolhydrater som ska in på schemat.. Yay?
 
När man äter kortison så kan man gå upp mycket i vikt, att det dessutom gör så man får ökad aptit och mer sötsug gör ju saken inte bättre.. När man dessutom inte får eller kan träna utöver korta promenader eller bara en sån enkel sak som att dammsuga så är det ju verkligen lätt. Allt jag kämpat för försvinner sakta men säkert. Men det är egentligen det minsta jag ska tänka på nu. Nu är första prio att bli frisk. Jag ska inte bry mig, jag får inte det. Men det är svårt. Svårt att radera allt när man verkligen har haft ett mål och överkommit och uppnått så mycket! Slutat med allt gotta, alkohol och nikotin och ätit bra, tränat nästintill varje dag. Men nu får jag inte göra något av det längre typ. Känns knäppt. Nu är det en dag i taget som gäller.
 
Har i alla fall just kommit hem, Monika och Wim hjälpte mig att handla och bjöd mig på mat ute idag! Tack för mat och hjälp<3
Nu sitter jag och ser på SATC och tar det lugnt som vanligt. Gosar med min skrutta lite! :)
 
 
 
Vet ni vad? Imorgon kommer Morgan hem, och på fredag kommer min bästa fina Anubis och Tord hit för att sova här i helgen! <3 <3
Monika & Wim är också lediga så jag kommer ha världens myshelg med mina bästa! Grillning och lite lugnare aktiviteter innan dansgalan står på schemat!! Dom kommer dricka öl, jag kommer dricka cola, men bäst av allt är att jag kommer få vara med dom bästa den här helgen, även fast jag kanske inte orkar hänga med som jag vill kunna göra, har dom i alla fall lovat att jag får lov att skratta åt dom efter några öl! :) Jag kommer nog ha det riktigt bra! Hoppas jag hinner bli piggare innan helgen bara! :) Längtar massor!!
 
Ha en fin kväll.

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0