Hemgång!!

Jag sitter precis i detta nu i taxi på väg hem!!! Hur glad tror ni jag är nu? Efter 1 månad!! Från superdålig nyhet till superbra på bara några timmar!! Och en möjlig diagnos dessutom! Efter en månad inlagd får jag nu åka hem! Har mycket långt kvar, många prover och mycket utredning kvar, och en sjukdom som jag alltid kommer ha i kroppen, men jag får i alla fall åka hem en stund! :) Vila och kramas.
 
De tror alltså att jag har en mycket ovanlig sjukdom som är svår att förstå sig på som heter IgG4-syndrom. Det är en kronisk sjukdom som är medfödd eller genetisk, i mitt fall medfödd. Jag vet inte vad det innebär egentligen, eftersom de inte heller riktigt vet, men det är troligen den som har gjort att allt har blivit dåligt i alla fall. 1 sjukdom som skapat massa andra sjukdomar. Sjukt.. Jag påbörjade behandling idag med kortison med mera, så om jag svarar bra på den här behandlingen kan dom fastställa och sätta diagnosen! Jag trodde aldrig det skulle vara såhär skönt att få veta att man har en sjukdom!
 
Nu är jag välkänd av många avdelningar och högsta läkare i Umeå tydligen. Jag har tydligen varit väldigt populär och intressant för alla då det har utretts hit och dit och pågått "dr House" under den här tiden. Alla olika avdelningar har fortfarande massa prover kvar att få svar på och det kommer fortsätta utredas och tas prover i några månader till i alla fall innan allt kopplas samman. "Kul" att vara kändis någonstans i alla fall! :P haha! 
 
Bye bye blåa bandet, mitt egna rum, min toa och utsikt, sjukhusmaten och gofikat - Hej glad tjej! :)
 
 
 
Jag vill tacka alla mina nära och kära!
Allt stöd från min familj och mina bästa vänner har betytt så himla mycket, ni vet vilka ni är ♥♥♥
Tack även till er alla andra som följt mig på den här lilla biten på min resa, alla fina ord av alla människor har hjälpt himla mycket, det är verkligen sånna här gånger man förstår att folk faktiskt bryr sig, vilka som bryr sig! 
 
Det största tacket går ändå till min sköterska Erika på strokecenter i Geriatrikhuset på Umeå Universitetssjukhus!
En härlig tjej med hjärtat verkligen på rätta stället! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRATTIS!!!! vad skönt att du äntligen får veta vad som är orsaken till allt, och att du lagom till helgen får återvända hem!! gud såå skönt :) Nu kan det bara bli bättre :) kram på dig!

2013-06-24 @ 23:27:45
Postat av: Marie

Glömde skriva namn ;) ... ///Marie

2013-06-24 @ 23:29:27
Postat av: Ingalill Löfdahl

Välkommen hem. Kram

2013-06-25 @ 05:21:31

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0