Lindrig lunginflammation & allergisk reaktion.

Fick göra en skiktröntgen idag och den visade inte på några blödningar eller på någon ny propp i lungan. Har en lindrig lunginflammation men det ska dom visst vänta med att göra något åt eftersom det inte har "blivit värre" och att jag redan ska äta sånt som ska hjälpa mot det.
Det enda som har gjorts är att dom tagit bort vissa läkemedel som är mindre nödvändiga, som de tror jag har reagerat på och fått utslag över hela kroppen som gör att det kliar och sväller upp. Antibiotika, en blodfettssänkande tablett och några andra mystiska tabletter som ingen tydligen vet vad det är eftersom dom inte finns med på min läkemedelslista. Bra? :p Dessutom då man köpt mediciner för en jäkla massa pengar och så tar dom bort två oöppnade stora tablettaskar och jag får inte tillbaka en krona för att jag ska ha dom liggandes hemma hos mig eftersom dom inte kan ta tillbaka dom och jag får inte använda dom? Det är väl nog dyrt som det är..
 
Jag ser visserligen förjävlig ut. Som en illröd uppsvälld kräfta med mässling. Men jag får i alla fall fara hem och slippa sitta på det mest deprimerande stället jag vet. Slippa ligga i en sal med folk som luktar urin och bajs och som snarkar värre än en fet gris. Jag som har så svårt för minsta lilla ljud råkar alltid hamna bredvid en tant som snarkar så varken musik i öronen eller öronproppar hjälper. Fick flyttas ut i ett eget rum några timmar i natt i alla fall, men skötetskorna ska ju ändå titta in på en stup i ett så man får ändå knappt sova något eftersom man inte hinner somna om innan någon kommer in igen.
 
Gud vad jag klagar, känner mig som en riktig bitterkärring.. Men jag kan ärligt säga att jag är så sjukt less på vården som inte verkar veta nånting, det bara ändras hit och dit utan säkerhet. Man ska vara dödligt sjuk och ha livshotande grejer för att det ska hända något (som jag nu redan haft och har med tanke på sjukdomen som ingen någonsin sett och som det inte finns tillräcklig information om), men eftersom det bara är en lindrig lunginflammation som inte brutit ut än, nej då skiter vi i det tills det blir värre?..
 
Man kan tydligen bara "gå och vänta" på att nästa grej dyker upp så dom kan behandla mig mot det eftersom sjukdomen grejar med lite vad den vill som jag fattat det.
Så min sjukdom går tydligen inte att förutse, jag kan inte behandlas för något när det inte har kommit till! Lite komiskt är det, att man kan lyckas få något sånt här ovanligt.
 
Nu sitter jag i alla fall på taxin hem efter ett helt obetydelsefullt dygn på Lycksele lasarett som det just nu känns som enligt mig.
 
Om och om igen säger dom "det är så svårt med dig eftersom du har något som man inte riktigt kan förstå sig på, en ny sjukdom som man inte vet så mycket om, inte kan förklara ordentligt eller veta vad som ska hända härnäst. Detta måste utredas och hållas koll på, men om du ska ligga inne måste du vara i Umeå där de vet mer. Blir det värre måste du åka in i Umeå igen."
 
Snälla låt mig slippa, åtminstone den här helgen och veckan! Nej, bara att ta nya tag igen, även fast det är svårt att ta nya tag hela hela tiden.

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0