Lycksele lasarett igen.

Kunde inte sova mer än 4 timmar inatt då det blev jobbigt med andningen och jag fick hosta upp blod för att det skulle bli bättre. Från att jag la mig vid 24 igår till 04.30 hade jag hunnit fått en allergisk reaktion och var prickig och röd överallt som bara trappades upp. Fick lite feberökning så jag ringde till min läkare i Umeå för att rådfråga. Hon tyckte jag skulle ringa 112 direkt för att åka raka vägen till Lycksele lasarett!
 
Ambulansen hämtade mig och tyvärr fick jag sitta på Storumans sjukstuga i en timma för länge för att de hade svårt att förstå att min läkare från Umeå ville jag skulle åka direkt till Lycksele. Fick mig i alla fall iväg när hon var tvungen att ringa så de skulle förstå att de inte var glad att det tog sån tid. Hämtade mamma i Gunnarn och bytte ambulans till Lycksele lasarett i Blåviksjön.
 
Nu efter en hel dag väntan så har jag äntligen fått göra en lungröntgen, vad de kunde se på den var att det antingen kan vara en liten början till lunginflammation, men eftersom sänkan var så pass bra var dom osäker, så imorgon ska jag få göra en skiktröntgen för att kolla att inte några blodkärl gått sönder. Ser det bra ut är det troligen bara rester av lungembolin som kommer upp av ett förkylningsvirus jag kan ha dragit på mig. Hoppas på det.
 
Reaktionen på huden tror de kommer från antibiotikan jag äter så den avslutades direkt jag kom hit och jag har redan blivit mindre röd, men är fortfarande som en prickikorv över hela kroppen och uppsvälld. Fult att man kan bli så prickig på sån kort tid.
 
Ska som sagt sova här i natt och ta nya prover imorgon och röntgas, sedan borde jag få åka hem. Morgan kom till Storuman vid 14 idag så det hade varit kul att åka hem och få den där kramen som saknats mig i snart 3 månader <3 Särskillt den här sista långa mardrömsmånaden som inte riktigt verkar vilja ta slut :( Nu ska jag i alla fall försöka vila, försöka sova bort lite tid. Lite tid från det här rummet jag delar med 3 stycken till och som dessutom luktar både urin och bajs.. Fräscht.

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0