Midsommarhelgen!

Tänkte berätta om i helgas på lördagen när jag fick permission i ett dygn från sjukhuset för att få fira midsommarlördagen med familjen! :)
 
Överlycklig tjej som skulle få komma ut i friheten i väntan på att mamma och Ronny skulle komma med husbilen och hämta mig! :)
 
Vi åkte först och handlade lite gott för dagen och kvällen :) Vi (jag) blev fast vid ett akvarium där vi hittade nemo och hans vänner! ;)
Jag som har fobi för fjärilar, dog när jag såg den här äckliga sjöstjärnan eller vad den heter! Fy tusan så himla äcklig!! Med massa små tentakler som rör sig som maskar och ett äckligt öga som stirrar på en! Fy!!
 
Märks i alla fall att man kommer från ett litet ställe när man inte kan bestämma sig för en sort eftersom det finns så mycket att välja på ett sånt stort Coop :p Vårat fikabröd blev så mycket som: 2 morotsmuffins, två brownies, två Rocky roadkakor och 3 olika sorters stora maränger! :P Vi åt inte upp allt på en gång såklart, men ändå.. Haha! Inte vidare nyttigt! Men gott ;) Vi åkte på sightseeing och skulle till ett fint ställe vid Sörfors i Umeå där det finns en laxtrappa och ett "vattenfall" typ som Ronny visste om! Men det stället var stängt pga ombyggnad så vi hittade oss en liten parkering bredvid en bro och satte oss och fikade där istället, lika mysigt det :)
 
Sedan var det dags för en liten loppisrunda runt i Vännes! Vi var inne på Slöjdarnas hus och efter den vägen fanns det massor av fina stora (!!) gårdsloppisar! Tiden bara sprang iväg, vi blev några kronor fattigare, men massa fina fynd rikare! :) Jättemysig och lugn dag!
 
 
När vi kände oss klara med loppisar så skyndade vi oss hem till Vännes camping där mamma och Ronny hade plats för husbilen, bara för att kunna ta ut mig från sjukhuset den helgen!! Så fint av dom! <3 Mamma lagade mat, för mig blev det premiär! Tikka masala! :) Supergott verkligen! :)
 
 
 
Sedan tog vi det bara lugnt eftersom vädret inte var det bästa och såg lite tv och en film mamma och Ronny hade börjat se som jag hade sett redan! Åt lite ostkrokar som jag trånat efter i en månad och bara myste! :)
 
Vid tolv la vi oss och det var premiär för mig att sova i husbilen. Tyvärr kunde jag inte sova, pga av mediciner jag äter så får jag "spring i benen". Så vid 3 somnade jag efter en tradolan och massa benspark senare. Upp och hoppa vid 06.30 då Luna inte ville sova mer! Eller ja. Dom klev upp, jag låg kvar och såg på tv. Vi åt frukost och bara tog det lugnt, somnade en sväng och sedan var det dax att börja fara då jag skulle vara tillbaka på sjukan klockan 14 för medicinering och för att kolla pk-värdet (vilket värde blodet ligger på då jag tar blodförtunnande)!
 
Vi åkte lite tidigare för att kunna köra gamla Umeåvägen tillbaka :) Dom checkade ut från campingen, och gissa vad? När vi skulle börja åka sprack det upp och solen kom fram :( Så jag passade iaf på att dela min cola med sommaren i dom där 2 sista timmarna i frihet!
 
På vägen såg jag en av mina favoritblommor jag har, ett riktigt barndomsminne är det och jag fick värsta sommarkänslorna! Var tvungen att stanna så jag fick ta kort och känna på dom!!
 
Ängsull, såå fina <3
En av mina tre favoritblommor följt av skogsstjärna och förgätmigej!
Sommarkänslor på hög nivå <3
 
På vägen svängde vi in Umeå energicentrum i klabböle som tvärest och kollade lite. Det var värsta fina "djungeln" på vägen dit, fint och frodigt med natur :)
 
Gick in i ett litet rum med experiment lite snabbt och in på fiket där och köpte ännu en glass, sen gick vi bara igenom eftersom vi inte hade tid! Fint ställe var det, dit ska vi nog och kolla när vi har tid en annan gång! :) Så en liten utflykt blev det ju den dagen också! :)
 
När jag kom till sjukan var det blodprov som gällde, sedan gick vi och fikade lite på sjukhusets café innan mamma och Ronny skulle åka hem! :)
 
På kvällen fick jag dispans att fara och se bio med fina Evelina & Johnny! The Internship! Så bra film! Precis min humor! Så kul! :P
Första gången jag sminkade mig lite på en månad och "fixade" håret! Helt sjukt vad mycket piggare man känner sig av bara det! :)
 
 
Tack för det fina sällskapet på bion <3
 
Var jättenöjd med dagarna! Sådär skönt trött efter att faktiskt har gjort något, rört på sig lite och framför allt haft sällskap! Även fast det lilla jag rörde på mig hade varit en bagatell för en månad sedan så måste man ju börja någonstans.
Tack ni<3

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0