Update!!

Nu helt plötsligt verkar dom ha bestämt sig för min sjukdom "åkomma", i alla fall dom på njuravdelningen!
 
Det är många avdelningar och många läkare som är involverad i mitt fall, det utreds som i serien "Dr. House" säger dom hela tiden, eftersom det är komplicerat.
Lungmottagningen vill och ska testa mig för tuberkulos nu om ett litet tag medan reumatologerna säger att jag har ett streptokockervirus som har orsakat problemet medan hermatologerna tror en annan sak och så vidare. Det utreds hit och dit.
 
Efter min reaktion i morse på att måsta vara kvar här någon vecka till och byta avdelning och missa höjdpunkten på året då alla kommer hem och dessutom att Morgan kommer hem verkar ha satt fart på dom i alla fall och det verkar som just nu att dom håller på att fixa så att jag ska få åka hem ikväll eller imorgon!! Massa mediciner ska skrivas ut och fixas hit och dit och massa tider för prover som måste tas (för blodtunnande medicinen jag äter som måste hållas på rätt nivå och för att hålla koll på njurarna) ska fixas så jag kan ta dom i Storuman som dom ska skicka till avdelningar här istället, bara så att jag kan få fara hem och vara hemma!!
 
Läkaren på njuravdelningen var just hit och berättade att dom är ganska säker på vad som orsakat både proppar och alla andra avkommor jag fått. En medfödd eller genetisk sjukdom som heter "igG4 syndromet".
Nu tog jag min första kur med kortisontabletter, svarar jag på den behandlingen efter några dagar så kan dom fastställa och sätta diagnosen på vad som orsakade allt det här!
 
Precis när jag slutade hoppas, precis i den sekund jag tappade hoppet helt, så kom ett litet litet ljus! Jag är såå glad!
Huvudsaken jag får komma hem, att jag sen inte ändå kommer kunna ha den sommaren jag önskat med massa roligheter är en annan sak!
 
Snart kommer dom för att göra en PPD!
Sen kanske om några timmar är jag på väg hem!! :D Totalvändning! <3

Kommentarer
Postat av: elin svensson

Gud så jobbigt med proppar och grejer :/ min tvillingsyster har väl nåt liknande. Fast hon har nå antikroppar som fuckar upp allt typ så hon måste äta waran (blodförtunnande) hela tiden och ta blodprover flera ggr i veckan. Och så är njurarna inte så bra.

Anyways, hoppas att allt kommer bli bra och att dom kmr på vad det är så det kan behandlas på rätt sätt. :) Känns så weird att unga människor kan få blodproppar och sånt :/

Krya på dig

2013-06-24 @ 13:59:59

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0