Ännu en natt.

Igår kväll vid klockan 23 då jag åkte lastbil med Jonas började jag må dåligt och började att spy. Blev en jobbig färd hem från Obbola då jag var tvungen att spy mer än varje halvtimma! Klockan 03 var vi hemma och jag fortsatte spy mer eller mindre varje kvart tills klockan var 8 i morse då mamma hade ringt och rådfrågat vad vi skulle göra eftersom jag inte ens kunde behålla minsta lilla vatten och mina kräkningar innehöll svart färg. 

Vid 8 i morse kom ambulansen och hämtade mig och mamma och jag fick åka till Lycksele på akuten. Direkt jag började få vätska i dropp i ambulansen så mådde jag redan mycket bättre, hade då 38,6 i feber och ont i huvudet.

De provade först att sätta in en sond genom näsan som skulle avlasta magsäcken, men jag hade för trång näsa så det gick inte.
Fick göra gastroskopi (alltid lika trevligt) för att kolla efter blödningar i magen, men som tur var så fanns det inget!

Har fått ligga på IVA sedan vid 11 tror jag och får massa vätskedropp. Ska vara kvar under natten för observation, så de kan hålla koll på att det inte är blödningar och att jag inte börjar spy igen! Antingen har jag fått en "järnförgiftning" av järntabletterna jag äter, eller så har jag någon sorts maginfluensa som retar tarmarna. Får se vad som händer imorgon.

Är väldigt trött, har fått flytande alvedon också så febern har gått ner och huvudvärken har nästan gått över. Just nu så känner jag mig mest bara orkeslös och hungrig efter att inte ha ätit något sedan igår klockan 21.
Måste fortfarande vara fastande och får inte ens dricka vatten.

Ska försöka sova nu så jag tar ikapp lite förlorad sömn, kanske jag känner mig piggare imorgon! Lär ha ännu mer ont och vara lemmen i hela bröstet efter allt spyande imorgon! Ursch och blä! Men mår som sagt hyffsat ändå.

Godnatt!

Kommentarer

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0