Evighet❤️

En dag i smedjan!
 
För snart ett år sedan fyllde mamma 50 år. Då låg jag på sjukhuset och vi firade hennes födelsedag där. Redan för över 2 år sedan hittade jag av en slump en kvinna som har sin egen smedja som man får komma och tillverka sitt eget smycke (leena.eu)! Så jag bestämde redan då att jag skulle ge mamma det då hon fyllde jämt!
 
Så på sjukhuset skrev jag ett liten handskrivet "presentkort" att vi skulle fara på en mor och dotterdag i smedjan för att skapa varsitt smycke!
 
Det var en självklarhet redan från början att vi ville göra en ring med evighetssymbolen på, så vi hoppades på att vår idé var möjlig! :)
Idag äntligen for vi dit och drömmen skulle bli sanning!! :))
 
Mamma är redo! :)

Här börjades tillverkningen steg för steg!

Smedjan var liten, men väldigt effektiv:) Jag gillade mest kuben, eller som den hette, "puckelanka"! :)

Efter lite böjande, slipning, bränning, lödning och knackning så hade vi nu en rund ring! :)
 
Mitt i allt fick vi gå in och dricka lite te och fika korvmackor i deras superfina hus och titta på söta katter!
 
Efter fikapausen fick vi börja böja till evighetsmärket, "pucklade" till det och lödde fast på ringen, sedan var det en hel del slipning, putsning, bränning och silvermärkning kvar innan vår mor & dotter-ring var färdig!
 
Nöjda med ny ring på fingrarna! :))

Här är resultatet!
Kunde inte varit mer nöjd! :)

Evighet❤️

Kommentarer
Postat av: Skånetjej

Vilka fina ringar! En bra present till din mamma. Roligt att läsa din blogg igen.

Svar: Åh! Tack så mycket! :) Vad kul att se att några ändå hållt ut under tiden jag varit härifrån! Kram!
Johanna

2014-03-08 @ 23:14:38
Postat av: Mamma

Roligaste helgen på länge! Kram!

2014-03-11 @ 18:05:27

Bara att kommentera! :)

Namn:
Är du lat?:)

E-postadress: (eller ett meddelande som bara jag ser)

URL/Bloggadress:

Lämna din kommentar här!

Trackback
RSS 2.0